ستاره آرژانتینی پیراهن های اختصاصی و امضا شده برای ساشا و مالیا، دخترهای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فرستاد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اوباما در سفر اخیرش به آرژانتین، فاش کرد که دخترانش از او خواسته اند ملاقاتی با لیونل مسی ترتیب بدهد اما به دلیل حضور او در اردوی آلبی سلسته، این اتفاق رخ نداد. اکنون ستاره بارسا با فرستادن پیراهن هایی که نام ساشا و مالیا روی آن نوشته شده، آنها را به بخشی از آرزوی شان رساند.




تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 3:22 PM | نویسنده : کیانا |

 

کاپیتان استقلال پاسخ سرمربی سابق این باشگاه را داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی روز گذشته با حضور در برنامه شب‌های فوتبالی پرده از اختلافش با مهدی رحمتی کاپیتان فعلی استقلال برداشت. او مدعی شد که برای بازگشت رحمتی به تیم‌ملی پادرمیانی کرده است و هیچ مشکلی با او نداشته.  او در ادامه ادعا کرد که مهدی رحمتی زمان تمدید قرارداد با استقلال شرط کرده بوده که حمید بابازاده باید به عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال انتخاب شود و کریم بوستانی باید از این تیم جدا شود و چون این فراتر از درخواست یک بازیکن بوده او قبول نکرده است. 

اما مهدی رحمتی که در این سال‌ها نشان داده هرگز حاضر نیست رابطه‌اش را با امیر قلعه‌نویی بهبود ببخشد امروز پاسخ تندی در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات سرمربی فعلی تراکتورسازی داد: بازی‌های نخ‌نما شده، نقشه‌های تکراری با نقاب‌های فریبنده. اما من و هواداران واقعی استقلال امروز به فوتبال نرسیدیم که فریب این ترفندها را بخوریم. بعد از بازی با پدیده حرف‌هایی زدم که خیلی زود نشانه‌هایش را دیدیم. واقعیت و مستندات افشا خواهد شد پس فعلا به استقلال فکر می‌کنیم تا به  وقتش خاطرات شنیدنی از افراد و اطرافیانشان را تعریف کنیم و نقاب از چهره آنها برداریم. حرف نزده را همیشه می‌توان زد.


 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 3:0 PM | نویسنده : کیانا |

 

یوهان کرویف، اسطوره هلندی،‌ نه تنها بارسا را دچار تغییر تحولات بزرگ کرد، بلکه دیدار بزرگ فوتبال اسپانیا یعنی ال‌کلاسیکو را نیز دستخوش تغییرات زیادی کرده است.


 

به گزارش "ورزش سه"،‌ پیش از حضور او در بارسا در سال 1973،‌رئال مادرید با اختلاف نسبت به رقیب خود،‌هم در آمار جام‌های کسب کرده و هم پیروزی های رو در رو پیشتاز بود. حضور ستاره هلندی باعث شد تا دشمن قدیمی رئال،‌جانی تازه بگیرد.
داستان شماره 14 افسانه ای در تقابل با رئال حتی پیش از حضورش در بارسلونا شروع شد. پیش از سال 1973، آژاکس با درخشش کرویف 3 قهرمانی پیاپی اروپا را کسب کرده بود. با باز شدن مرزهای فوتبال اسپانیا،‌نقل و انتقالات شروع شد و تیم‌های اسپانیایی به دنبال جذب ستاره‌های جدید در فوتبال هلند بودند. سرآمد این تیم ها رئال بود که برای جانشینی آلفردو دی آستفانو،‌به دنبال جذب کرویف بود. دو باشگاه آژاکس و رئال بر سر این انتقال به توافق رسیدند و به نظر کار تمام بود ولی تنها یک موضوع بود که این انتقال را به هم زد؛ تمرد کرویف.  کرویف از مدیریت باشگاه ناراضی بود و از انتقال به "کاسابلانکا" سر باز زد. اینجا بود که بارسا وارد صحنه شد. کرویف بر انتقال به بارسا پافشاری کرد و پس از مذاکراتی سخت،‌باشگاه کاتالان با پرداخت 60 میلیون پزوتا،‌ستاره هلندی را جذب کرد.





کرویف در فصل اول حضورش در بارسا مقابل رئال آمار خوبی داشت. او در بازی اولش گلزنی کرد و کاتالان‌ها معقتدند که گل دوم او به رئال،‌یک نقطه عطف در تاریخ باشگاه‌شان است. بارسا در آن بازی موفق شد 5-0 رئال را در جهنم سوزانش یعنی برنابئو شکست دهد. خوان مانوئل آسنسی گل اول را در دقیقه 30 به ثمر رساند و 9 دقیقه بعد،‌کرویف توانست گل دوم را که یکی از بهترین گل‌های تاریخ ال‌کلاسیکو هاست بزند و در همان دومین تقابلش با رئال،‌قدرتش را به رخ این تیم بکشد.
در سال 1975، رینوس میشل نیمکت بارسا را ترک کرد تا انگیزه های کرویف برای ادامه در بارسا به حداقل برسد. نه فقط جدایی مربی که به خوبی او و فوتبالش را درک می‌کرد،‌ بلکه شکست در فینال جام جهانی مقابل آلمان غربی ناراحتی عمیقی در کرویف به وجود آورده بود. در حالی که بسیاری معتقدند میشل کسی بود که زمینه ساز حضور کرویف در نوکمپ بود،ولی تمجید ها باید به سوی ویک باکینگهام برود،‌کسی که او را در هلند کشف کرد و پایه گذار فلسفه ای بود که در حال حاضر در بارسا جاری است. گفته می‌شد جدایی رینوس ضربه بزرگی به کرویف خواهد زد ولی در عمل،‌برعکس این اتفاق رخ داد.
در هر صورت،‌سرمربی هلندی فصل بعد به نیمکت بارسا برگشت و آبی اناری ها در دیدار رفت،‌3-1 در ال‌کلاسیکو به پیروزی رسیدند و در دیدار برگشت به تساوی 1-1 تن دادند. یکی از بهترین بازیکنان تاریخ اروپا در هر دو بازی گلزنی کرد. او نتایج ال‌کلاسیکو ها را به نفع بارسا چرخاند. 8 بازی انجام داد که در 4 بازی آن به پیروزی رسید، در دو بازی به تساوی دست پیدا کرد و دو شکست به دست آورد. او سه گل زد و در عرض 5 سال،قهرمان لالیگا و کوپا دل ری شد.
او پس از بارسا مدتی به آمریکا رفت،‌سپس به لوانته پیوست و در نهایت به هلند بازگشت. او کفش‌هایش را آویخت و مربی گری را شروع کرد،‌یک تصمیم هوشمندانه. در ابتدای فصل 89-1988 به بارسلونا بازگشت و انتقالی در این تیم به وجود آورد که امروزه نیز شاهد اثرات آن هستیم. اگر ارزش‌های او به عنوان بازیکن فوق‌العاده بود، میراث او به عنوان مربی بی نظیر بوده است.




او در 16 ال‌کلاسیکو هدایت بارسا را بر عهده داشت که در 7 بازی به پیروزی رسید،‌4 تساوی کسب کرد و 5 شکست نیز در کارنامه دارد که همچنان آمار مثبتی برای اوست. بدون تاثیرگذاری او در آن دوره،‌ بارسلونا امروز در جایگاه فعلی اش قرار نداشت. در دهه 90،‌بارسلونا اولین قهرمانی اروپا را به دست آورد و با بازی‌های زیبایش هواداران زیادی جذب کرد. کرویف بارسا را به نقشه فوتبال دنیا آورد و  یک اثر بزرگ خلق کرد: او آبی اناری‌ها را از زیر سایه رئال مادرید بیرون کشید.
کسی که روز شنبه در ال‌کلاسیکو، مراسم ویژه ای برایش برگزار خواهد شد،‌درباره اسطوره تیم رقیبش یعنی دی‌استفانو گفته بود:" من همیشه هوادار دی استفانو بودم. تنها کسی که در تمام طول عمرم از او درخواست امضا کردم،‌دی استفانو بود." مسلما کرویف بیش از هر کس دیگری روح این دیدار جذاب و تاریخی را درک کرده است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:51 PM | نویسنده : کیانا |

 

روزنامه‌های امروز اسپانیا،تیترهای اصلی خود را به ال‌کلاسیکو اختصاص داده اند.


 

به گزارش "ورزش سه"،‌تقابل دو تیم بارسلونا و رئال مادرید،‌تیتر یک روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده است.
 




روزنامه مارکا چاپ مادرید با تیتر " ال‌کلاسیکو هیچگاه فراموش نمی‌شود" به تقابل زیدان و انریکه به عنوان مربیان رئال و بارسا اشاره دارد.




روزنامه آ.اس چاپ مادرید نیز صفحه اول خود را به دیدار امروز رئال مادرید و بارسلونا اختصاص داده است.




روزنامه موندو دپورتیوو با تیتر " از برو، بازیکن و لذت ببر" از بازیکنان بارسا خواسته به خاطر یوهان کرویف، در دیدار امشب به پیروزی برسند.




روزنامه اسپورت با تیتر " امروز با 12 یار بازی می‌کنیم" به مراسم درنظر گرفته شده برای یوهان کرویف و درگذشت او پرداخته است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:49 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا و روال مادرید بار دیگر جدالی نفس گیر را مقابل یکدیگر در دیدار موسوم به ال کلاسیکو برگزار می کنند.


 

به گزارش "ورزش سه"، اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول شاید از لحاظ رقابتی دیدار بارسلونا و رئال مادرید را تحت تاثیر قرار داده باشد، اما حساسیت های موجود این دیدار کلاسیک باعث می شود تا هر دو تیم با تمام قوا و نیرو وارد میدان شوند.

ترکیب احتمالی بارسلونا

بارسلونا پس از دیدارهای ملی هفته گذشته با خبرهای بد و خوب متفاوتی رو به رو شد. خبر خوشحال کننده این بود که لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار همگی بدون هیچ مصدومیتی و با آمادگی کامل به اردوی بارسلونا بازگشتند اما خبر بد مصدومیت شدید جرمی متئو بود که باعث شد این مدافع فرانسوی ادامه فصل را از دست بدهد. مصدومیت متئو از این لحاظ برای بارسلونا ناگوار است که این بازیکن ذخیره اول تمامی مدافعان بارسلونا محسوب می شود. با این حال ترکیب اصلی خط دفاع انریکه دچار تغییر نخواهد شد و او با چهار مرد همیشگی اش یعنی آلبا، پیکه، ماسکرانو و دنی آلوس وارد میدان می شود. در خط میانی مطابق انتظار شاهد حضور بوسکتس، اینیستا و ایوان راکیتیچ در کنار یکدیگر هستیم و خط حمله بارسلونا نیز همچون همیشه با مثلث MSN تزیین خواهد شد.





ترکیب 
احتمالی رئال مادرید

بازگشت راموس به آمادگی باعث شده تا زیدان با خیالی آسوده از زوج او و په په در مرکز خط دفاعی استفاده کند. مارسلو همچون همیشه انتخاب اول در سمت چپ خط دفاعی خواهد بود و دانیلو نیز در سمت راست قرار خواهد گرفت. در خط میانی احتمال حضور کاسمیرو بالا است و این هافبک در کنار تونی کروس و لوکا مودریچ به میدان خواهد رفت. در خط حمله نیز ما بار دیگر شاهد مثلث BBC خواهیم بود که قصد دارد رقابت نزدیکی با بهترین مثلث فعلی فوتبال دنیا در خط حمله داشته باشد.





بارسلونا چگونه می تواند به رئال ضربه بزند؟

نقطه ضعف اصلی رئال مادرید همان طور که از آمار پیدا است، خط دفاعی این تیم است. رئال بیشتر از تمامی تیم هایی که در رتبه های اول تا چهارم حدول رده بندی لالیگا قرار گرفته اند، گل دریافت کرده و همین مسئله وضعیت ناپایدار خط دفاعی را اثبات می کند. دانیلو هنوز نتوانسته تبدیل به آن مدافع مورد انتظار شود و مارسلو نیز همواره تمایلات هجومی اش باعث می شود تا در خط دفاعی فضای زیادی را برای حریفان خالی بگذارد. کاسمیرو گرچه نشان داده بهتر از تونی کروس می تواند در پست هافبک تدافعی بازی کند اما دیدارهایی همچون دیدار مقابل رم نشان می دهد که این بازیکن نیز هنوز در برابر تیم های قدرتمند گزینه قابل اتکایی به حساب نمی آید.






رئال چگونه می تواند به بارسا ضربه بزند؟

تیم هایی که در فصل جاری توانسته اند با پرس سنگین، سرخیو بوسکتس و مدافعان بارسلونا را تحت فشار قرار دهند، همواره موفقیت بهتری مقابل بارسا داشته اند. رئال مادرید نیز در دیدار ال کلاسیکو باید روی فشار مثلث خط حمله اش روی خط دفاعی بارسا و همچنین سرخیو بوسکتس حساب کند. کریم بنزما می تواند در دیدار شنبه شب نقشی کلیدی را با تحت فشار قرار دادن سرخیو بوسکتس در جلوی خط دفاع ایفا کند و گرت بیل و کریس رونالدو نیز باید شب پر فشاری را سپری کنند.

نبردهای کلیدی:

گرت بیل - جوردی آلبا


جوردی آلبا به علت مصدومیتی که دارد در بهترین شرایط خود نیست و این مسئله می تواند در جدال مقابل گرت بیل کلیدی باشد. آلبا سرعت مقابله با بیل را دارد اما از لحاظ فیزیکی با توجه به مصدومیتش کار می تواند برای او دشوار شود. انریکه مجبور است از آلبا استفاده کند چرا که گزینه مورد اعتمادی برای جانشینی با توجه به مصدومیت متئو و همچنین آدریانو، ندارد.





سرخیو راموس - لوئیس سوارز

سوارز چندی پیش از راموس به عنوان یکی از 3 مدافع سرسخت دنیا یاد کرده بود و او بار دیگر باید جدال مقابل این مدافع اسپانیایی را بپذیرد. راموس در بهترین فصل دوران حرفه ایش قرار ندارد اما تجربه و استاندارد  همواره بالایش می تواند به کمک رئال بیاید.

ایوان راکیتیچ - تونی کروس

تونی کروس مجددا به پست مورد علاقه خود بازگشته و فرصت بیشتری برای حرکت رو به جلو پیدا می کند. ایوان راکیتیچ در بارسلونا نیز بازیکن مهمی در پر کردن فضاهای خط میانی محسوب می شود. جدال کروس به جلو آمده و راکیتیچ می تواند از جدال های مهم دیدار ال کلاسیکو باشد.


نیمکت ذخیره ها:

وضعیت رئال مادرید بدون شک با توجه به مهره هایی همچون خامس رودریگس، ایسکو و لوکاس وازکز روی نیمت از بارسلونا بهتر است. نیمکت ضعیف بارسلونا همواره از مسائلی بوده که مورد انتقاد  قرار می گیرد. با این حال به قدری 11 مرد درون زمین برای بارسلونا فوق العاده کار می کنند که هیچ گاه این مسئله به چشم نمی آید. باید دید در ال کلاسیکو بارسلونا تا چه اندازه محتاج نیمکت ذخیره های خود خواهد شد.

فراموش نکنید: رونالدو و مسی...

فراتز از تمامی مسائل تاکتیکی، طی این سال ها جدال مهمی میان کریس رونالدو و لیونل مسی در ال کلاسیکوها وجود داشته است. رونالدو همواره بازیکن خطرناکی در نوکمپ بوده است. او 9 گل از گل هایش در ال کلاسیکو را در این ورزشگاه به ثمر رسانده و باز هم می تواند خطرناک ظاهر شود. لیونل مسی با 22 گل زده در تعقیب رونالدو 28 گله است و قصد دارد این بار جدال آقای گلی را به او واگذار نکند.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:47 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا امشب در حالی در ال کلاسیکو میزبان رئال مادرید خواهد بود که 10 امتیاز از رقیب قدیمی پیش هستند.


 

به گزارش "ورزش سه"،در فاصله 8 هفته به پایان رقابت های لالیگا، این آخرین فرصت رئال برای کاهش فاصله با بارسا و زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی است؛ بنابراین انتظار می رود کهکشانی ها نمایش متفاوتی نسبت به آنچه در دیدار رفت داشتند، ارائه بدهند.


بارسلونا

تیم غیر قابل مهار بارسلونا طی 2 فصل اخیر همچنان از بهترین فرم خود بهره می برد. فرمی که تا پیش از این شاید تنها پپ گواردیولا توانسته بود در تیم به وجود بیاورد. لوئیس انریکه و شاگردانش البته در آخرین دیدار خود در لالیگا مقابل ویارئال با تساوی 2-2 متوقف شدند اما این نتیجه هم نمی تواند تاثیری در فرم ایده آل آن ها داشته باشد.
 MSN مخوف همچنان حرف اول را در دنیای فوتبال می زند. لوئیس سوارز در کنار مسی و نیمار، آماده ترین مهاجمان حال حاضر دنیا هستند و هر خط دفاعی را در کره خاکی می توانند دچار چالش کنند.دغدغه اصلی لوئیس انریکه در این دیدار مربوط به خط دفاعی می شود. جایی که با مصدومیت آدریانو و متئو، این تیم دچار کمبود مهره در کناره های خط دفاع شده است. 





رسیدن جوردی آلبا به این دیدار خبر خوبی برای انریکه محسوب می شود اما در صورت به وجود آمدن مصدومیت در طول بازی، سرمربی اسپانیایی دست چندان بازی در کناره های خط دفاعی خود ندارد. بارسلونا هر 2 بازی آخر خود را مقابل رئال مادرید پیروز از میدان خارج شده و از روحیه خوبی مقابل این تیم برخوردار است. ال کلاسیکو فارغ از جایگاه دو تیم در جدول رده بندی یک جدال حیثیتی است و قطعا لوئیس انریکه می داند که شکست در این دیدار حیثیتی می تواند در این مقطح حساس زمانی، روحیه بازیکنان و هواداران تیم را پایین بیاورد.

رئال مادرید

رئال مادرید زیر نظر زیدان رفته رفته به هماهنگی لازم نزدیک می شود. آن ها در آخرین دیدار خود در برنابئو بازی زیبا و شناوری را مقابل سویا انجام دادند تا نشان دهند در مسیر پیشرفت قرار دارند. زیدان پس از مدت ها می تواند از ترکیب مورد علاقه اش در خط حمله استفاده کند. BBC معروف شاید برگ برنده رئال مادرید در دیدار ال کلاسیکو باشد. 
گرت بیل رفته رفته به مرز آمادگی نزدیک شده و بنزما نیز همواره کیفیت استانداردی را از خود نشان می دهد. کریستیانو رونالدو نیز انگیزه های دوچندانی در نوکمپ دارد و این بار نیز مطمئنا از چند برابر توان خود برای موفقیت مقابل بارسلونا استفاده خواهد کرد. مهم ترین چالش زیدان خط میانی خواهد بود. جایی که او باید تصمیم گیری کند کدام بازیکنان در ترکیب تیم قرار گیرند. از میان کاسمیرو، خامس رودریگس و ایسکو به احتمال فراوان تنها 1 بازیکن در کنار تونی کروس و مودریچ قرار خواهد گرفت که با توجه به دشواری های بازی در نوکمپ به نظر می رسد این بازیکن کاسمیرو باشد. آمادگی راموس مهم ترین خبر برای زیدان محسوب می شود. 





کاپیتان رئال به مرز آمادگی لازم رسیده و مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد. رئال مادرید بازی رفت را با چهار گل مغلوب شده و به خوبی می داند برای به دست آوردن دل هوادارانش، دست کم نباید در نوکمپ مغلوب بارسلونا شود. کسب یک نتیجه ایده آل در نوکمپ می تواند تاثیر زیادی در ادامه فصل رئال مادرید داشته باشد. فصلی که هر چند در لالیگا و کوپا دل ری خوشایند نبوده، اما تیم همچنان در لیگ قهرمانان اروپا وضعیت خوبی قرار دارد.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:43 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، امیدوار است که تیمش با پیروزی در ال کلاسیکو، به امیدهای رئال ‏برای قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا پایان بدهد.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسا در فاصله 8 هفته تا پایان رقابت های این فصل لالیگا، با 10 امتیاز ‏برتری نسبت به رئال، در صدر جدول قرار دارد؛ ضمن اینکه آنها 9 امتیاز هم از اتلتیکو بیشتر دارند. ‏انریکه بی صبرانه منتظر دیدار فردا شب است و معتقد است پیروزی در این دیدار، شانسی برای رئال ‏برای قهرمانی در این فصل لالیگا باقی نمی گذارد.‏
او به خبرنگاران گفت:" امیدواریم که نمایش فوق العاده ای باشد و تیم برتر، پیروز شود. برای یک هوادار ‏بارسا، چیزی بیش از پیروزی مقابل رئال، هیجان انگیز نیست. برای یک بازیکن بارسا هم همینطور است. ‏
اگر آنها را شکست بدهیم، رئال دیگر نمی تواند قهرمان لالیگا شود. مایلیم کار آنها را تمام کنیم. برای ‏قهرمانی در لالیگا به ثبات نیاز است. ما در صدر جدول قرار داریم زیرا شایسته آن هستیم. تنها چیزی که ‏هنوز به ان نرسیدیم، جامی است که در پایان فصل می دهند و ما برای رسیدن به آن، به سه امتیاز دیدار ‏فردا نیاز داریم.‏
نمی دانم اگر رئال را شکست بدهیم، آنها به کورس قهرمانی برمی گردند یا نه. من تنها به پیروزی فکر ‏می کنم. این دیدار دشواری برای هر دو تیم خواهد بود. بارسا و رئال، بهترین تیم های دنیا هستند."‏

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، در آستانه دیدار تیمش مقابل رئال مادرید، رکورد گلزنی لیونل مسی را ‏مورد تحسین قرار داد.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، مسی که 449 گل برای بارسا و 50 گل برای تیم ملی آرژانتین به ثمر رساند، ‏می تواند با گلزنی در دیدار فردا، آمار گلزنی اش را به 500 برساند. انریکه آمار ستاره تیمش را بی نظیر ‏می داند و معتقد است بازیکنان دیگر حتی با احتساب گل های بازی های تمرینی شان هم به این تعداد گل ‏نمی رسند. ‏
او به خبرنگاران گفت:" اینکه مسی در آستانه رسیدن به 500 گلش در دوران حرفه ای است، چیزی از ‏کهکشان دیگر است. بازیکنان معمولی حتی اگر گل های تمرینات شان را هم محاسبه کنند، به این تعداد ‏نمی رسند. من چهره مسی و سایر بازیکنان را دیده ام. آنها دیوانه بازی کردن و پیروزی در ال کلاسیکو ‏هستند."‏
دیدار بارسا و رئال، رویارویی مثلث های هجومی دو تیم هم هست اما انریکه اعتقاد دارند ‏MSN‏ و ‏BBC‏ ‏بدون هم تیمی های شان نمی توانند بدرخشند.‏
‏" این دیدار تنها به ‏MSN‏ و ‏BBC‏ نیست. این دیداری بین دو تیم است. به خاطر همه کارهایی که آنها ‏برای تیم انجام داده اند، این مثلث هجومی به حمایت بقیه تیم نیاز دارند. مهم است که در سراسر دیدار ‏انسجام مان را حفظ کنیم. امیدوارم مسی، سوارز و نیمار در سطح همیشگی شان بازی کنند."‏

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

نگاهی به آمار و ارقام همیشه می تواند در آستانه دیدار بزرگی همچون ال کلاسیکو جذاب و کلیدی باشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اعداد همچون همیشه نقشی کلیدی در فوتبال بازی می کنند. در آستانه دیدار بزرگ بارسلونا و رئال مادرید، نگاهی می اندازیم به اعدادی مهم که می توانند نقش کلیدی را در سرنوشت این دیدار ایفا کنند.




0 - بارسلونا هیچ گاه نتوانسته زمانی که در صدر جدول رده بندی رقابت های لالیگا حضور داشته و 10 امتیاز یا بیشتر با رئال مادرید در جدول رده بندی فاصله داشته، این تیم را شکست دهد. بارسلونا 3 بار در چنین شرایطی مقابل رئال قرار گرفته که 1 تساوی و 2 شکست به دست آورده است.

1 - بارسلونا تنها در 1 دیدار از 7 دیدار گذشته خود در نوکمپ مقابل رئال مادرید شکست خورده است. آن ها 5 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و یک تساوی نیز به دست آورده اند.

3.22 - میانگین گل های زده در دیدار ال کلاسیکو طی 171 بازی 3.22 است. پر تکرار ترین نتیجه در این دیدارها، نتیجه 2-1 به نفع رئال مادرید بوده که 18 بار تکرار شده است.

4 - هر چهار کارت قرمز در دیدارهای اخیر ال کلاسیکو سهم بازیکنان رئال ماردید بوده که نشان می دهد این تیم بازی پر فشار تری را در دستور کار قرار می دهد.

تقابل لوئیس انریکه و زین الدن زیدان

1 - این اولین تقابل انریکه و زیدان به عنوان سرمربی مقابل یکدیگر است.

2 - تعداد گل هایی که زین الدین زیدان مقابل بارسلونا طی دوران بازی اش به ثمر رسانده و لوئیس انریکه نیز در ترکیب بارسلونا حضور داشته است.

5 - انریکه و زیدان 5 بار به عنوان بازیکن مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم هر کدام 1 پیروزی بوده و 3 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.





14 - لیونل مسی 14 بار طی 19 دیدار مقابل رئال مادرید گلزنی کرده است. رونالدو 12 بار مقابل بارسلونا گلزنی کرده  که البته 6 دیدار نیز کمتر از مسی انجام داده است.

38 - لوئیس سوارز در 38 گل از گل های تیمش در رقابت های لالیگا در فصل جاری سهیم بوده که بیش ترین مقدار در بین تمامی بازیکنان حاضر در رقابت های لالیگا محسوب می شود.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:34 PM | نویسنده : کیانا |

 

ال‌کلاسیکو از آن دست بازی هایی است که معمولاً برنده دارد. همین مساله هم هست که باعث می شود حس انتقام جویی در آن از هر مسابقه دیگری بیشتر باشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه همواره تیمی که در آخرین تقابل بازنده بوده، با انگیزه انتقام پای به الکلاسیکوی بعدی می گذارد تا برابر دشمن دیرینه از خود اعاده حیثیت کند. بزرگترین هدف رئال در نوکمپ که باید آن را انجام دهد و شکست در خانه آن هم با 4 گل را به فراموشی بسپرد نیز همین کار است، گرفتن انتقام!

لالیگا

لیگ اسپانیا شنبه شب شاهد الکلاسیکوی شماره 172 خود است. رئال با 71 پیروزی، 3 برد بیشتر از بارسا در مجموع الکلاسیکوهای لالیگا دارد اما اختلاف ده امتیازی دو تیم در پایان هفته سی اُم شانسی برای قهرمانی پایتخت نشینان باقی نگذاشته است. شاید تکلیف لیگا تا حدود زیادی مشخص باشد اما نتیجه الکلاسیکو از هر چیزی مهمتر است، حتی قهرمانی لالیگا!

کریستیانو رونالدو

CR7 به اندازه شماره پیراهنش در لالیگا به بارسلونا گل زده است. جالب آنکه هفتمین گل لالیگایی کریستیانو در آخرین مصاف دو تیم در نوکمپ به ثمر رسیده است و همین عامل سبب شده تا زیدان روی گلزنی بهترین بازیکنش حساب بیشتری باز کند. سومین گلزن برتر تاریخ الکلاسیکو، برای آنکه تعداد گل های زده خود را به اسطوره باشگاه مادریدی یعنی دی استفانو برساند به هت تریک احتیاج دارد. کاری که تا به حال در الکلاسیکو موفق به انجامش نشده و اگر مصاف شنبه شب را برای این کار انتخاب کند، می تواند پی چی چی را نیز در پایان فصل به نام خود سند بزند، به نام CR7 (کریستیانو رونالدو)

لیونل مسی

مسی در سه الکلاسیکوی اخیر در لیگا موفق به گلزنی نشده است و اگر می خواهد ناکامی اش در الکلاسیکوهای لالیگایی که در نوکمپ برگزار شده هم به عدد سه نرسد باید پانزدهمین گلش به رئال مادرید در مصاف های لیگی را وارد دروازه شاگردان زیزو کند. البته هر اتفاقی هم در دیدار بزرگ هفته سی و یکم فصل 16-2015 بیافتد، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو فوق ستاره آرژانتینی است، و فقط یک نام در صدر برترین گلزنان الکلاسیکوست: لیونل مسی.

اولین تجربه

آردا توران و الکس ویدال، تنها کسانی نیستند که برای اولین بار طعم حضور در الکلاسیکو را می چشند. اسطوره فوتبال فرانسه که حالا روی نیمکت سرمربیگری کهکشانی ها می نشنید در قامت مربی، الکلاسیکو اولی محسوب می شود. باید منتظر ماند و دید الکلاسیکو سکوی پرتاب زیزو در مربیگری خواهد بود یا این بازی او را برای همیشه از فکر تکرار افتخارات دوران بازی به عنوان سرمربی بیرون خواهد آورد. یادمان نرود، مهمترین چالش مربیان با تجربه تری چون آنجلوتی و مورینیو نیز همین مسابقه بود، جایی که کار بنیتس را هم ساخت؛ الکلاسیکو در اولین تجربه.

لوییس سوارز

سوارز اروگوئه ای این شانس را دارد تا پس از شش فصل و برای اولین بار در حضور مسی و رونالدو عنوان پی چی چی را از آن خود کند. این دلیل خوبی است تا منتظر درخشش مهاجم سرحال آبی اناری ها در الکلاسیکو باشیم. او در سه بازی، سه گل به رئالی ها زده است و به همین دلیل بی شک بهترین انتخاب برای سنت شکنی در کسب ال پی چی چی کسی نیست جز لوئیس سوارز.

یوهان کرویف 

یاد او در دل کاتالان ها همیشه زنده است اما یوهان کرویف اسطوره ای، بزرگترین غایب الکلاسیکوی پیش روست. او که پس از بازنشستگی همواره اظهارنظرهای جالبی پیش از این جدال بزرگ و حساس داشت، این بار نیست تا درباره بزرگترین بازی فصل حرفی بزند. الکلاسیکو بدون او چیزی کم داشت و به همین خاطر هم طرفداران بارسلونا قصد دارند یاد او را در این دیدار زنده نگه دارند. موزاییک برگزیده هواداران بارسا برای این بازی خاص هم خطاب به پدر فوتبالیشان است: Gràcies Johan  گراسیا یوهان!

کیلور ناواس

کاستاریکایی ها معتقدند حالا باید کاسیاس را فراموش کنید. کیلور ناواس 29 ساله با عکس العمل های خارق العاده و خیره کننده اش می تواند تا سال ها سنگربان رئال مادرید باشد. شاید به همین خاطر هم خرید دروازبان، دیگر اولویت مادریدی ها نیست. آنها تا حدود زیادی در الکلاسیکو و مقاومت برابر مثلث مرگبار MSN هم به توانایی های او دل بسته اند. به شماره یک، به کیلور ناواس.

ویروس فیفا

وقفه هایی که بازی های ملی در طی مسابقات باشگاهی ایجاد می کند به ویروس فیفا موسوم است. الکلاسیکوی شماره 172 لالیگا هم ازین ویروس در امان نماند. متئو، راموس، راکیتیچ، آلبا و ... بازیکنانی هستند که در فیفا دی اخیر با مصدومیت مواجه شدند تا شاید بازی حیثیتی بارسا-رئال را از دست بدهند. حالا چالش انریکه و زیدان این است که آنها حتی اگر به بازی گرفته شوند نتوانند کیفیت لازم را ارائه دهند چرا که پس از بازی های سنگین ملی، مبتلا هستند به ویروس فیفا!

 




تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:32 PM | نویسنده : کیانا |

 

کاپیتان استقلال برای بازی با استقلال خوزستان به اهواز سفر می کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی که به دلیل دو اخطاره شدن بازی با استقلال خوزستان رو از دست داده است برای روحیه دادن به بازیکنان به اهواز سفر می کند.

در این بازی وحید طالب لو با تجربه از دروازه استقلال محافظت خواهدکرد.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:25 PM | نویسنده : کیانا |

 

هشت ساعت و پنج دقیقه تا ال کلاسیکو زمان باقی است و مطابق تمام 7 سال اخیر، تمام نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته شده است؛ دو بازیکنی که امید اول گلزنی رئال و بارسلونا هستند.


 

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو فصل جاری را پرنوسان آغاز کرد و در 6 بازی ابتدایی رئال تنها در یک بازی موفق به گلزنی شد(5 گل به اسپانیول). او هم اکنون آقای گل لالیگاست با این حال بدین متهم می شود که در بازی های بزرگ و تعیین کننده موثر واقع نمی شود که البته با نگاهی به آمار وی در این فصل حرف چندان بیراهی هم نیست. وضعیت مسی اما به گونه ای دیگر است. او نسبت به رونالدو گل های کمتری به ثمر رسانده اما همواره در بازی های بزرگ بارسلونا نقشی تعیین کننده ایفا کرده و موفق به گلزنی نیز شده است.




روز شنبه رئال و بارسا در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت و باطبع نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته خواهد شد. سال 2009 و از زمانیکه رونالدو به رئال مادرید پیوست، به واسطه رقابت او و مسی، هیجان مضاعفی بر ال کلاسیکو حاکم شده است.

این دو بازیکن تاکنون در 24 ال کلاسیکو به مصاف هم رفته اند و آمارها نشان می دهند که رونالدو در 13 بازی موفق به گلزنی شده و در مقابل مسی در 10 مسابقه. هر دو البته 15 بار موفق به بازکردن دروازه رقیب شده اند اما آمار بردهای مسی بیشتر از رونالدو است. مسی در 12 بازی پیروز شده، رونالدو در 6 بازی و شش بازی نیز به تساوی ختم شده است. 





60 درصد گل های رونالدو در نوکمپ به ثمر رسیده است(9 گل) در حالیکه مسی از 15 گلش به رئال در این مقطع 7 ساله، 10 گل را در خانه رئال به ثمر رسانده است.

فوق ستاره رئال در 5 بازی اخیرش در نوکمپ، در 4 بازی موفق به گلزنی شده و تنها در بازی رفت فصل 2013-2014 و در شکست 2-1 رئال موفق به گلزنی نشد(تک گل رئال را خسه به ثمر رساند). رونالدو در فصل 2012-2013 دو بار موفق به دبل کردن در نوکمپ شد، اولی در تساوی 2-2 دو تیم در بازی رفت لالیگا و دومی چند ماه بعد در بازی برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری که با دو گل رونالدو و تک گل واران، رئال 3-1 به پیروزی دست یافت. 





مسی با زدن 21 گل در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیوهاست و رونالدو اگر بتواند شنبه حداقل یک گل به بارسا گل بزند، با گذر از رائول، پشت سر دی استفانوی 18 گله قرار خواهد گرفت. رونالدو از زمان پیوستنش به رئال، تنها یک ال کلاسیکو را از دست داده است(فینال کوپا دل ری فصل 2013-2014 که رئال 2-1 پیروز شد) و مسی نیز در دو ال کلاسیکو غایب بوده که حاصل کار بارسا یک تساوی و یک شکست بوده است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:23 PM | نویسنده : کیانا |

 

آندرس اینیستا،کاپیتان بارسلونا عنوان کرد که تقابل روز شنبه دو تیم رئال مادرید و بارسلونا مثل یک فینال است.


 

به گزارش "ورزش سه"، اینیستا و هم‌تیمی‌هایش روز شنبه میزبان رئال مادرید در نوکمپ هستند و در حالی که اختلاف دو تیم 10 امتیاز است،‌اینیستا همچنان معتقد است که این بازی مثل یک فینال است و تیمش باید آن را جدی بگیرد.
او گفت:" به نظر من در این مقطع حساس نباید متفاوت با دیگر بازی‌ها با این بازی برخورد کرد. دربی ها همیشه متفاوند. مهم نیست که تیم‌ها در چه شرایطی آماده بازی می‌شوند،‌چه در موضع ضعف چه در موضع قدرت. هر دو تیم دوست دارند حریفشان را شکست دهند. فاصله زیادی تا پایان لیگ نمانده و ما می‌توانیم یک قدم رو به جلو برداریم. ولی نباید با ذهنیت اختلاف امتیاز پا به این دیدار بگذاریم. ما مثل دیگر بازی‌ها به این بازی فکر می‌کنیم. این اولین فینال از فینال‌های باقی مانده است زیرا از این به بعد تمام بازی‌ها فینال است."
اینیستا ادامه داد:" فکر می‌کنم خیلی خوب است که با جوبی مثبت و اعتماد به نفس وارد بازی شویم ولی فکر نمی‌کنم این رضایت از تیم ما خیلی هم خوب باشد. من منتظر بازی سختی هستم،‌بازی که جزئیات کوچک تعیین کننده اند. ما روی انجام بهترین بازی ممکن متمرکز هستیم. برای کسب پیروزی و نزدیک شدن به هدفمان آماده ایم ولی به حریفمان احترام می‌گذاریم زیرا شایسته آن هستند.
البته که بازی کردن در ال‌کلاسیکو پس از بازی‌های ملی ایده آل نیست ولی وقتی بازی‌های ملی در جریان باشد این موضوع طبیعی است. خیلی وقت‌ها ال‌کلاسیکو با بازی‌های ملی برخورد داشته است. بهترین حالت نیست ولی آنهایی که در اردوی تیم‌های ملی بوده اند در حال رقابت بوده اند و آنهایی که در باشگاه مانده اند ریکاوری کرده اند. چیزی بیش از این نیست."

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:19 PM | نویسنده : کیانا |

 

یوردی کرویف، فرزند یوهان کرویف فقید معتقد است که هنوز نمی توان مسی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دانست.


 

به گزارش "ورزش سه"، یوردی که پیش از پیوستن به منچستریونایتد در سال 1996 برای بارسلونا بازی می کرد، در پاسخ به سوالی در مورد مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال گفت:" دوست دارم پاسخ این سوال را وقتی بدهم که مسی از فوتبال خداحافظی کرده است. معتقدم وقتی بازیکنی هنوز فعال است، نمی توان به درستی در موردش قضاوت کرد. 

ما هر روز در مورد مسی داستان های مختلفی می شنویم. آیا او بهترین بازیکن تاریخ است؟ فکر می کنم وقتی قادر خواهیم بود بهترین پاسخ را به این سوال بدهیم که مسی کفش هایش را آویخته باشد. آن موقع بهتر خواهیم توانست در مورد دستاوردهای او قضاوت کرده و به مقایسه مسی با دیگر بزرگان تاریخ فوتبال بپردازیم. وقتی بازیکنی هنوز فوتبال بازی می کند، نمی توان در موردش قضاوت کرد؛ هرچند که بدون شک مسی بین بهترین های تاریخ فوتبال، جایگاه والایی خواهد داشت."

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:15 PM | نویسنده : کیانا |

 

لئو مسی و لوئیس سوارز پس از اتمام بازی های ملیشان به تمرینات بارسلونا بازگشتند.


 

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک هفته بود که تمرینات بارسا بدون حضور ملی پوشان انبوه این تیم پیگیری می شد. روز گذشته نیمار، براوو، رافینیا، بارترا، روبرتو، پیکه و آلبا به تمرینات بازگشتند و امروز نیز لوئیس انریکه، توانست بار دیگر مسی، سوارز، آلوس، تراشتگن، فرمالن و آردا توران را در اختیار داشته باشد. 

مسی و سوارز که درگیر بازی های آرژانتین و اروگوئه بودند، از امروز به تمرینات بارسا اضافه شدند در حالیکه تنها دو روز به ال کلاسیکو باقی مانده است. در تمرین امروز بارسلونا دو بازیکن از تیم جوانان این باشگاه به نام های موجیکا و کاروبونل نیز حضور داشتند. بارسا و رئال روز شنبه ساعت 23 در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:11 PM | نویسنده : کیانا |

 

رونالدو کومان، ستاره سابق بارسلونا و مربی حال حاضر ساوتهمپتون، در آستانه ال کلاسیکو به تمجید از تیم سابقش پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و رئال روز شنبه در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت و رونالدو کومان که بین سال های 1989 تا 1995 برای بارسا بازی می کرد،در مورد این بازی با تلویزیون بارسا به گفتگو نشست. 

او به Barca Tv گفت:" بارسا بهترین بازیکنان دنیا را در این مقطع در اختیار دارد. آنها سه بازیکن در خط حمله دارند که بی مانند هستند. مسی، نیمار و سوارز به نظر مهار نشدنی می آیند هرچند که پشت این سه بازیکن نیز اینیستا، بوسکتس و پیکه حضور دارند. معتقدم قلب بارسلونا را بازیکنان کاتالان این تیم تشکیل می دهند؛ بازیکنانی که از پایه به درستی تعلیم داده شده اند. همچنین آرامش در کادر مدیریت بارسونا نیز فاکتور مثبتی محسوب می شود. 

سوارز را از زمان حضورش در آژاکس می شناسم. او آنجا موفق بود و سپس به لیورپول رفت و به درخشیدن ادامه داد. سوارز شروعی بد در بارسلونا داشت اما حالا شایستگی هایش را اثبات کرده است. نیمار هم  بازیکن جوان و ستاره آینده فوتبال دنیاست. او بسیار سریع است و روزی الگوی همه خواهد شد. نیمار همه آنچه که یک مهاجم بزرگ بدان نیاز دارد را در خود می بیند. 

مسی هم مسی است. در مورد او هزاران مطلب می توان نوشت. او با اختلاف زیاد بهترین بازیکن دنیاست. البته مسی برای درخشش نیاز دارد تا هم تیمی هایش نیز به خوبی وی بازی کنند، به او کمک کرده و به خوبی او را تغذیه کنند. البته مسی خود به تنهایی نیز قادر به انجام کارهای عجیب و غریبی در زمین مسابقه است."

نتیجه ال کلاسیکو:" معتقدم بارسا شانس اول برد است. این رئال مادرید را در سطح کیفی بارسلونا ندیده ام. رئال آن قدرت لازم برای شکست دادن بارسلونا را ندارد. فاصله دو تیم در لالیگا نیز زیاد است."

خاطره از ال کلاسیکو:" هیچ دیداری بزرگتر از جدال بارسلونا و رئال نیست و من خاطرات فراوانی از آن دارم. انتخاب من؟ اولین ال کلاسیکویی که به میدان رفتم و 3-1 رئال را شکست دادیم. در آن بازی من دو پنالتی زدم. این بهترین خاطره من از ال کلاسیکوهاست. در مجموع سه پنالتی به رئال زدم."


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:6 PM | نویسنده : کیانا |

 

ژرمی متیو، مدافع فرانسوی بارسلونا که در بازی فرانسه و روسیه دچار پارگی مینسک شده بود، امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.


 

به گزارش "ورزش سه"، متیو در دیدار دو شب پیش تیم ملی کشورش مقابل روسیه تنها پس از 8 دقیقه ورود به زمین، دچار مصدومیت شد. آزمایشات روی زانوی پای راست متیو نشان داد که مصدومیت این بازیکن جدی است و او باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. 


 


جراحی متیو امروز موفقیت آمیز بود؛ بطوریکه او با انتشار عکسی از خود در فیسبوک خبر داد که تا 4 هفته دیگر به میادین بازخواهد گشت. با وجود خوشبینی متیو، تیم پزشکی بارسلونا امیدواری چندانی برای بازگشت این بازیکن در دو ماه آتی ندارد. متیو که ال کلاسیکو را از دست داده، در خوشبینانه ترین حالت می تواند خود را به یورو 2016 برساند.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:5 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.