روزنامه های اسپورت کاتالونیا و موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا در گزارش هایی متفاوت از هجوم برخی کاربران ایرانی به صفحه مسی در فیس بوک خبر داده اند

سایت گل- ساعاتی بعد از انجام مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 نگذشته بود که عده ای از هموطنان بامزه!! مان با هجوم به صفحه اختصاصی لیونل مسی در فیس بوک، شوخی با اسطوره فوتبال آررژانتین و بهترین بازیکن حال حاضر دنیا را آغاز کردند. این روند با سرعتی تصاعدی افزایش یافت و کم کم صفحه مسی تبدیل شد به یک چت روم بذله گویی و اهانت های بی پایه و اساس و خجالت آور به او.

شرم آور تر از همه این است که حالا رسانه های ورزشی دنیا از جمله دو روزنامه اسپورت وموندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا، این اقدام افتخار آفرین برخی افراد کوته فکر و بی جنبه را بازتاب داده و احتمالا باید منتظر بازتاب گسترده تری از این اقدام خودجوش و جذاب! در رسانه های دیگر دنیا در روزهای آتی باشیم.دست غرور آفرینان درد نکند!!

شاید بهتر باشد که هر چه سریعتر به این شوخی های هجو و بیمعنا پایان داده شود یا دست کم در صفحاتی مختص ایرانی ها این کار انجام شود تا بیش از این به فرهنگ غنی کشورمان ضربه نزنیم

این گزارش منتشره در روزنامه اسپورت کاتالونیاست:

توهین هزاران ایرانی به مسی در صفحه فیس بوکش

ترجمه نام خانوادگی ستاره آرژآنتینی به فارسی «از جنس مس» است و این موضوعی است که از سوی ایرانی ها برای توهین به مسی مورد استفاده قرار گرفته

بعد از مشخص شدن قرعه جام جهانی و قرار گرفتن ایران در گروه آرژانتین در گروه اف جام جهانی،هزاران طرفدار ایرانی از طریق صفحه اختصاصی لیونل مسی در فیس بوک به ستاره آرژانتینی توهین کردند. مسی در زبان فارسی به معنای «از جنس مس» است و این واژه ای است که برخی از این کاربران از آن به عنوان توهین استفاده کرده و با زبانی کوچه بازاری به آن آب و تاب داده اند.اکثریت 30 هزار کامنتی که در صفحه فیس بوک مهاجم بارسلونا ثبت شده، برپایه ای بازی با کلمات است.

دریکی از این کامنت ها می خوانیم:« تو فقط از جنس مسی ولی حتی اگر طلا هم بودی مقابل ما هیچ فرصتی نداشتی» دسته دیگری از کامنت ها ، به دوئل مسی با هاشم بیک زاده،مدافع ایرانی اشاره شده:« بیک زاده باید طوری مقابل مسی بازی کند، که در نهایت مثل یک چهره فوتبال دستی به نظر بیاید.»
آژانس خبری ایسنا با انتقاد از لحن پیغامهای ارسالی برای برنده چهار دوره توپ طلا نوشته:« با این رفتار تاسف آور، ما تصویر خیلی بدی ازایران، قبل از آغاز جام جهانی از خودمان ارائه کرده ایم.» و درادامه یادآوری شده که پیغام های زیادی هم خطاب به تیم بوسنی نوشته شده و درگزارش دیگری می خوانیم:« این کامنت ها کاملا یک چیز را نشان دادیم: کشوری جهان سومی هستیم.»

این هم گزارش روزنامه ال موندو دپورتیوو:

 

لئو و به راه انداختن جنجال درایران به خاطر معنای فامیلی اش درزبان فارسی

 

لئو، جنجالی درمیان هواداران ایرانی به راه انداخته و دلیل آن هم معنای نام خانوادگی او به زبان فارسی است. در زبان فارسی مسی به معنای «از جنس مس» ؛ توهینی در زبان کوچه بازاری ایران!! 

 دراقدامی که از سوی برخی مردم ایران صورت گرفته و حتی مورد سرزنش و نکوهش برخی از خودمردم این کشور هم بوده ، بیش از 30 هزار هوادار صفحه فیس بوک رسمی ستاره بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، حریف ایران در جام جهانی را مورد حمله قرار دادند و هر نوع حرفهای نادرست و تهدیدی را خطاب به او مطرح کردند

 

طبق اعلام آژانس خبری ایسنا، همه نوع کامنتی دیده می شد، از جمله کامنت هایی حاوی بی احترامی به مسی:« تو از جنس مس هستی، حتی اگر طلا هم بودی هیچ فرصتی مقابل ما نداشتی»و یا تحقیر کننده:« بیک زاده (مدافع ایرانی) به نحوی تو را مهار می کند که در نهایت مثل یک مهره فوتبال دستی به چشم بیایی.»

 

جالب اینجاست که نکوهش این رفتارها از سوی برخی دیگر از ملت ایران زمانی افزایش یافت که دسته هواداران توهین کننده، تصمیم به حمله به صفحه بوسنیایی ها در فیس بوک گرفتند.

 

ایسنا دراین باره نوشت:« ما تصویر بدی از خودمان ارائه کردیم؛ آن هم قبل از آغاز جام جهانی» و منابع خبری دیگر از رفتار جهان سومی این دسته از هواداران مطالبی نوشتند

 



تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392 | 10:23 PM | نویسنده : کیانا |

 سید مهدی رحمتی ضمن انتشار عکس زیر در پیغامی برای مخالفانش نوشته است: «تا خدا نخواد هيچ برگي از درخت نمي افته. قابل توجه بعضي از دوستان كه فكر ميكنن به هدفشون رسيدن، ولي خدا خيلي بزرگه. (يا رب نظر تو برنگردد).»

 

منبع:http://www.seyed-mehdi-1.blogfa.com/



تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392 | 8:25 PM | نویسنده : کیانا |

 

مهدی رحمتی  دروازه‌بان استقلال


 دوران مدرسه برایم سراسر خاطره بود. کلاس اول ابتدایی و خانم شجاعی. یادم نمی‌رود روزی را که دیکته داشتیم و من در ‌‌نهایت نمره ۲۰ گرفتم اما زمانی که کارنامه‌ام را دادند، نمره ۲۰ من به اشتباه ۲ تمام نوشته شد! پدرم که باور نمی‌کرد من ۲۰ گرفته باشم، چنان گوشم را کشید که هیچ‌وقت یادم نمی‌رود! هر چقدر هم که می‌گفتم من ۲۰ شده‌ام و اشتباه شده باور نمی‌کرد. به هر حال راضی‌اش کردم تا به مدرسه بیاید و از معلممان بپرسد. وقتی خانم شجاعی ماجرا را فهمیدند و به پدرم توضیح داد، پدرم من را بوسید و از من تشکر کرد. آن روز از حمایتی که خانم شجاعی از من کرد، خیلی خوشحال شدم.



تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392 | 1:40 AM | نویسنده : کیانا |

مجری برنامه ویتامین 3 چندی پیش عنوان کرد که دروازه بان استقلال، یک پرسپولیسی اصیل است. این ادعای علی ضیا بازتاب گسترده ای در بین هواداران و شبکه های اجتماعی داشته.

 

 

حالا سید مهدی رحمتی با انتشار این پیام در صفحه اینستاگرام خود پاسخ هر گونه شبهه را می دهد: « قابل توجه دوستان عزيز! من استقلالي هستم و استقلالي خواهم ماند و به اين موضوع افتخار ميكنم.»



تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392 | 1:16 AM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.