زلاتان را بسیاری با لحن گزنده مصاحبه هایش می شناسند. او حتی در کتاب زندگی نامه اش نیز به گروهی از هم تیمی ها و مربیان سابقش تاخت اما این بار ترجیح داد با لحن دیگری، از آنها یاد کند

سایت گل- زلاتان ابراهیموویچ، ستاره پاری سن ژرمن، در بیانیه‎ای که در اختیار رسانه های مختلف قرار داده، از لیونل مسی، دیه‎گو مارادونا، کریستیانو رونالدو و رونالدوی برزیلی تمجید کرده است.

زلاتان را بسیاری با لحن گزنده مصاحبه هایش می شناسند. او حتی در کتاب زندگی نامه اش نیز به گروهی از هم تیمی ها و مربیان سابقش تاخت اما این بار ترجیح داد با لحن دیگری، از آنها یاد کند.

ستاره سوئدی نوشت:" از اینکه نتوانستیم به جام جهانی 2014 راه پیدا کنیم هنوز ناراحتم. همه دوست دارند در این مسابقات حضور داشته باشند. من هنوز جام جهانی 2002 در کره و ژاپن و جام جهانی 2006 آلمان را به خاطر می‎آورم. واقعا ناراحت کننده است که ما در برزیل نیستیم چراکه به نظر من برزیل مهد فوتبال است.

فوتبال در برزیل آغاز شده است. سامبا، بازیکنان برزیلی، نحوه بازی آنها و بازیکن مورد علاقه من رونالدو... کدام رونالدو؟ رونالدوی برزیلی. او یک نابغه است. او یک بازیکن افسانه‎ای است. هر دو رونالدو بازیکنان افسانه‎ای هستند."

زلاتان در ارتباط با ضربه برگردانی که در بازی با انگلستان منجر به باز شدن دروازه این تیم شد، گفت فکر نمی کند هیچ بازیکن دیگری در تاریخ بتواند چنین گلی را به ثمر برساند. برنده گل سال 2013 گفت:" امیدوارم کسی نتواند این گل را تکرار کند، امیدوارم. گلی که من به ثمر رساندم شایسته جایزه پوشکاش بود. من کسی هستم که همیشه سعی می‎کنم گل‌های فوق‎العاده به ثمر برسانم و این کار دشواری است. به اندازه کافی خوش شانسم که توانستم این گل را به ثمر برسانم."


زلاتان در خصوص پوشیدن پیراهن شماره 10 گفت:" شماره 10 از زمان مارادونا همواره در فوتبال مهم شده است. وقتی او با شماره 10 بازی می‎کرد همه می‎خواستند با این شماره به میدان بروند. من همیشه رویای پوشیدن پیراهن شماره 10 را داشتم و هر وقت که این اتفاق بعید به نظر برسد، تیمم را عوض می‎کنم. اینجا در پاری سن ژرمن سرانجام می‎توانم این پیراهن را بر تن کنم.

مارادونا یک بازیکن افسانه‏‎ای است و همیشه هم افسانه‎ای خواهد ماند. همه او را می‎شناسند. بازیکنان فوتبال بهتر می‎دانند که او برای فوتبال چه اهمیتی داشته است. مارادونا با باشگاه‎های کوچک جام می‎برد. او یک بازیکن جادویی بود.


ابراهیموویچ مصاحبه خود را با تمجید از هم‎تیمی پیشین خود در بارسلونا به پایان برد. وی گفت:" مسی فوق‎العاده است. او کارهایی را انجام می‎دهد که فقط در پلی استیشن می‎توانید ببینید. من گل دوم او مقابل ختافه را دیدم. آن گل باورنکردنی و جادویی بود. مسی برگشته و تشنه است. من واقعا از تماشای بازی او لذت می‎برم."


تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 6:10 PM | نویسنده : کیانا |

 

ستاره برزیلی باشگاه بارسلونا در حالی که پایش بانداژ شده است از خانه ، بازی دیشب بارسلونا را دنبال کرده

سایت گل- نیمار جونیور، بازیکن 21 ساله بارسلونا که در جریان بازی اخیر تیمش مقابل ختافه از دور برگشت مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی اسپانیا مصدوم شده بود، بازی تیمش مقابل لوانته را از خانه دنبال کرد.

او با قراردادن عکسی در صفحه اینستاگرامش، نوشته:« زنده باد بارسلونا» و دراین تصویر عکسی از صفحه تلویزیون را می بینید که در گوشه ای از تصویر نیز پای بانداژ شده نیمار نیز دیده می شود.

این ستاره برزیلی که از ناحیه قوزک پا مصدوم شده است، حدود 6بازی اخیر تیمش را از دست خواهد داد و دست کم برای سه هفته ازمیادین ورزشی به دور خواهد بود و احتمالا برای مصاف با منچسترسیتی در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی به روزهای اوج بازخواهد گشت.



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 6:6 PM | نویسنده : کیانا |

 

ریبری که در رای گیری توپ طلا، پشت سر کریس رونالدو و لیونل مسی، در رتبه سوم قرار گرفت، بعد از مراسم هفته گذشته، واکنش خاصی به از دست دادن توپ طلا انجام نداده بو.

سایت گل- فرانک ریبری، ستاره بایرن مونیخ، با انتقاد از نتیجه نهایی رای گیری توپ طلای 2013، اعلام کرد که کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، شایسته کسب توپ طلا نبود.

ریبری که در رای گیری توپ طلا، پشت سر کریس رونالدو و لیونل مسی، در رتبه سوم قرار گرفت، بعد از مراسم هفته گذشته، واکنش خاصی به از دست دادن توپ طلا انجام نداده بو.

اما بعد از یک هفته ناراحتی شدیدش را از نتیجه نهایی اعلام کرد و معتقد است به دلیل موفقیت هایی که با بایرن به دست آورد، توپ طلا باید به او می رسید.

ریبری به خبرنگاران گفت:" من با بایرن به همه جام های ممکن رسیدم. اما رونالدو هیچ جامی به دست نیاورد.

من از اینکه توپ طلا را از دست دادم، ناراحت نیستم اما اندکی اذیت شدم زیرا من شایسته دریافت توپ طلا بودم.

واضح بود که رونالدو توپ طلا را می برد. رای گیری برای دو هفته تمدید شد. تا به حال این اتفاق رخ نداده بود. مسئله فوتبالی نبود. این یک تصمیم سیاسی بود."
ریبری همچنین از اینکه تنها سه بازیکن بایرن در فهرست تیم منتخب فیفا قرار گرفتند؛ در حالی که از بارسا، چهار بازیکن در این منتخب بودند، انتقاد کرد و گفت:" تنها سه بازیکن بایرن در تیم منتخب بودند. این دیوانه کننده است. توماس مولر هم باید در تیم منتخب قرار می گرفت؛ همین طور داوید آلابا، شواین اشتایگر و روبن. ما 5 جام بردیم و تاریخ ساز شدیم.
از دورتموند هم بازیکن نبود. گوتزه و لواندوفسکی کجا بودند؟ این غیرممکن است."



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 5:58 PM | نویسنده : کیانا |

 

يک روزنامه ورزشي چاپ پرتغال نوشت راي کارلوس کي‌روش در مورد بهترين بازيکن جهان،‌مربي پرتغالي ايران را وادار به اداي يکسري توضيحات مقابل رسانه‌هاي کشورش کرد.


 

روزنامه رکورد در گزارشي به بخشي از حواشي انتخاب بهترين بازيکن جهان در مراسم شهر زوريخ سوئيس (دوشنبه شب گذشته) پرداخته است.

نويسنده اين گزارش ابتدا عنوان کرده يک هفته قبل در مراسمي که به ميزباني فيفا انجام شد، به طور کلي کسي در شايستگي‌هاي فراوان کريستيانو رونالدو پس از انتخابش به عنوان مرد سال 2013 جهان ترديد نداشت اما تا قبل از آنکه ستاره رئال مادريد برگزيده شود، در نظرخواهي‌هايي که از مربيان و کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي جهان براي اين منظور صورت گرفت، يکسري اتفاقات روي داد که باعث حيرت شد.

اين روزنامه افزود: با نگاهي به آرا مشخص شد برخي از کاپيتان‌ها به جاي توجه به اصل فرد شايسته، بيشتر جنبه پارتي‌بازي و رفيق‌بازي را مد نظر داشتند که به همين خاطر به هم‌تيمي خود راي دادند بي آنکه جزو 3 نامزد نهايي فيفا براي اين منظور باشند. همينطور ليونل مسي و کريس‌رونالدو که خود کاپيتان‌ تيم ملي آرژانتين و پرتغال هستند،‌ به سود خود راي ندادند و فردي ديگر را برگزيدند.

نشريه پرتغالي ادامه داد: اين مدل راي‌دادن تنها به بازيکنان ختم نشد و شامل حال برخي مربيان هم شد. اما يک نکته عجيب در اين ميان، رايي بود که کارلوس کي‌روش، سرمربي سابق پرتغال و مربي پيشين رونالدو داد. مربي که به ليونل مسي راي داد. راي که از نظر رسانه‌هاي پرتغال انتقاد داشت و البته سئوال برانگيز شد تا کي‌روش را وادار به بيان يکسري توضيح کند.

در ادامه اين گزارش عنوان شد کي‌روش با احترام گذاشتن به نظر همکارانش در فوتبال ايران، براساس همفکري جمعي و اعتقاد کلي آنان به ليونل مسي،‌به کاپيتان آرژانتيني‌ها راي داد و شاگرد سابق خودش را برنگزيد.


تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 5:11 PM | نویسنده : کیانا |

 

از حال و روز این روزهای فوتبال ما صحبت کن.

فعلا که خبر خاصی نیست و فوتبال ما هیچ مشکل و حاشیه‌ای ندارد، تنها مشکل ما هم این است که یکی دو بازیکن قلیان کشیده‌اند و همه چیز رو به راه است!

اتفاقاً عکس خودت را در یکی از روزنامه‌ها چاپ کرده بودند اما در این چند روز واکنشی نداشتی.

این عکس مال امروز و دیروز نیست و مربوط به 6- 7 سال پیش است. شما خودتان بهتر می‌دانید از این مدل عکس‌ها در اینترنت و فضای مجازی بسیار زیاد است و اگر هر آدم عاقل و با شعوری به این عکس نگاه کند متوجه می شود که واقعی نیست. من هم عادت ندارم دروغ بگویم و نمی‌خواهم بگویم که هیچ وقت قلیان نکشیده‌ام ولی این مسئله شخصی است. حرف من این است اگر قرار باشد در زندگی آدم‌های معروف و مشهور کنکاش بشود چیزهایی از داخل آن بیرون می‌آید که خیلی بدتر از قلیان کشیدن است!

این اتفاق واکنش قلعه‌نویی، دایی، رویانیان و حتی سید جلال حسینی را هم در پی داشت، اظهارنظرها را شنیده‌ای؟

در وهله اول از این دوستان به خصوص امیر قلعه‌نویی و علی دایی تشکر می‌کنم ضمن آنکه از دوست بسیار خوبم سید جلال حسینی ممنون هستم. مصاحبه روز گذشته آقای رویانیان را دیدم و از ایشان هم ممنون هستم که در مورد ما صحبت کرد ولی با توجه به شناختی که از مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس داشتم این انتظار می‌رفت که او کارمندان این باشگاه و اشخاص زیر دستش را توجیه می‌کرد که به سادگی آبروی یک نفر را نبرند و با آبروی انسان‌ها خیلی راحت بازی نکنند. که به نظر من صحبت‌های آقای رویانیان نوشداروی پس از مرگ سهراب است!

ظاهراً با فتح‌الله‌زاده هم در مورد عدم چاپ عکس بازیکنان رقیب صحبت کرده بودی و از او خواستی بهتر است از طرف باشگاه استقلال این موضوع دنبال نشود.

احساس کردم شاید بخواهد یکسری اتفاقات رخ دهد و به فتح‌الله‌زاده زنگ زدم و گفتم مدیر روابط عمومی پرسپولیس و سردبیر آن روزنامه ورزشی یک کار چیپ و غیراخلاقی انجام داده و من از شما می‌خواهم به جای جبران این حرکت غیر انسانی و سخیف کاری کنیم که این آقایان کار انسانی یاد بگیرند و متوجه شوند که آبرو ذره‌ ذره جمع می‌شود و به همین راحتی نباید با آن بازی کرد. خوشبختانه نظر آقای فتح‌الله‌زاده هم همین بود و او هم از این موضوع استقبال کرد.

بگذریم. کیفیت فنی لیگ امسال تا به اینجا چطور بوده، آیا در آستانه دربی می‌توانیم به این بازی امیدوار باشیم؟

به نظر من فوتبال ما دوره‌ای را سپری می‌کند که در آن تغییر نسل به وجود آمده است و تا بازیکنان جوان جا بیفتند کمی زمان می‌برد اما امیدوارم حق این جوانانی که در لیگ ما تلاش می‌کنند نادیده گرفته نشود و به نوعی حق آنها ادا شود.

کنایه می‌زنی؟

چطور؟

نکند به خاطر صحبت‌های مهدی تاج که گفته بود حق رحمتی سال گذشته در انتخاب بهترین بازیکن لیگ ایران خورده شده اینگونه صحبت می کنی؟

من از آقای تاج تشکر می‌کنم که خیلی شفاف در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت کرد و واقعیت‌ها را گفت. باید بگویم من از انتخاب نشدنم زیاد ناراحت نشدم چون این موضوع نظر و دستور شخص آقای کفاشیان بود. به خاطر این که با دستور ایشان حق من نادیده گرفته شد هیچ ناراحتی ندارم و با اینکه با استناد رسانه‌ها و آمار و ارقام فاصله بسیار زیادی با رقبا داشتم خم به ابرو نیاوردم و همه چیز و همه کس را به خدا واگذار کردم.

مطمئنی که این اتفاق از طرف کفاشیان رخ داده؟

من دوست ندارم زیاد در مورد این موضوع صحبت کنم و به همین دلیل فقط به همین مقدار صحبت بسنده کردم اما از این موضوع مطمئن هستم.

بازی روز جمعه را چطور می‌بینی، فکر می‌کنی چه نتیجه‌ای رخ دهد؟

صحبت خاصی در مورد این بازی ندارم و این بازی هم مثل همه بازی‌ها می‌آید و می‌رود فقط آرزو دارم که بازیکنان دو تیم صحیح و سلامت از داخل زمین بیرون بیایند و نتیجه این مسابقه هم دست خدا است

* مصاحبه جالب امیرآبادی درباره دربی در ایـــن لینک

* مـظفری زاده داور دربـی شــد



تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 4:12 PM | نویسنده : کیانا |

 

در پایان بازی‌های این هفته نیلسون کوریا با رکورد پانزده کلین شیت از ۲۳ بازی در صدر جدول بهترین دروازه بانان لیگ حضور دارد

سایت گل- با نتایجی که در هفته بیست و سوم لیگ برتر بدست آمد رقابت رحمان احمدی و سید مهدی رحمتی برای رسیدن به نیلسون کوریا فشرده تر از قبل شد. 

هر چند که در بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فقط دو بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما تقسیم امتیازات در شهرآورد تهران که در یک طرف آن نیلسون کوریا حضور داشت و در طرف دیگر سید مهدی رحمتی دروازه بانی می‌کرد باعث شد تا رکورد این دو نفر در ثبت آمار کلین شیت افزایش پیدا کند و دروازه بان استقلال به رتبه رحمان احمدی در پله دوم نزدیک‌تر شود.
 در پایان بازی‌های این هفته نیلسون کوریا با رکورد پانزده کلین شیت از ۲۳ بازی در صدر جدول بهترین دروازه بانان لیگ حضور دارد و رحمان احمدی هم با وجود گلی که در بازی مقابل راه آهن دریافت کرد به واسطه عملکرد قبلی خودش با سیزده کلین شیت در رتبه دوم این جدول حضور دارد و مهدی رحمتی هم بعد از عدم دریافت گل در بازی مقابل پرسپولیس یک بازی دیگر به آمار خودش اضافه کرد و با دوازده کلین شیت در رتبه سوم این جدول قرار گرفت

 



تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 3:56 PM | نویسنده : کیانا |

 



تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 3:54 PM | نویسنده : کیانا |

 



تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 3:50 PM | نویسنده : کیانا |

 

مسی شرایط لازم برای حضور 90 دقیقه ای در ترکیب تیم را دارد. خواسته ما هم همین بود.

سایت گل- تاتا مارتینو سرمربی بارسا در پایان بازی دیشب تیمش مقابل ختافه در جمع خبرنگاران حضور یافت و از مسائل مختلفی صحبت کرد. از نیمار گرفته تا مسی و برگزاری هفتصدمین بازی چابی با پیراهن بارسا. دراینجا می توانید گزیده ای از این صحبتها را مطالعه کنید:

*آنالیز بازی: ما فشار زیادی را متحمل شدیم. فکر می کنم که به جز یک فرصت که پینتو درنیمه اول مهارش کرد، ما فرصت خاصی در اختیار ختافه قرار ندادیم. وقتی لئو گل اول را زد، تکلیف همه چیز مشخص شد. ما می بایست تکلیف صعودمان را روشن کرده و دراین بازی به پیروزی می رسیدیم؛ حالا مسی شرایط لازم برای حضور 90 دقیقه ای در ترکیب تیم را دارد. خواسته ما هم همین بود.ما دراین بازی9 بازیکن متفاوت درمقایسه با بازی بااتلتیکو را به میدان فرستاده بودیم

 *نیمار: با تماشای تصاویر مربوط به مصدومیت نیمار، کمی آرام شدم. به لطف خدا مصدومیت او، آنقدرها که ممکن بود، جدی نیست. ترجیح می دهم منتظر نظر پزشکان بنشینم.بعید می دانم که مصدومیتش طولانی باشد. ممکن بود اوضاع بدتر از این شود.اما پزشکان تیم ما را آرام کردند. پدر نیمار هم به رختکن آمد. حالا این پزشکان تیم هستند که مشخص می کنند که او تا چه مدتی از میادین دور خواهد بود

 *مسی و بازی 90 دقیقه ای: در مورد او که 60 روز از میادین دور بود، خیلی مهم است که دائما بااو صحبت کرد و از احساسات او مطلع شد.مسی دراولین بازگشتش 30 دقیقه بازی کرد و در بازی بعدی 45 دقیقه و با گذشت زمان توانست 90 دقیقه بازی کند.او به این رقابت نیاز داشت. عملکرد مسی خوب بود و شما هم دیدید که او حالش خوب است

 *پویول و سرخی روبرتو: در مورد پویول باید بگویم که او از زمان بازگشتبه روزهای اوج همیشه شرایط خوبی دارد. از ماه اکتبر هربار که او پابه توپ می شود، نشانه های مثبتی را به نمایش می گذارد. داشتن یک مدافع بیشتر به ما این فرصت را می دهد که بازیکنان دیگری هم بتوانند بازی کرده و به پویول استراحت دهیم. سرخی روبرتو هم با جدیت بازی می کند وتصمیمات فوق العاده ای می گیرد. او خیلی خوب است و باگذشت زمان و افزایش تجربه اش، بارسا فوتبالیستی ایده آل را خواهد داشت

*منچسترسیتی: آنالیز عملکرد سیتی در فاصله یک ماهه تا اولین رویارویی مان، باعث می شود که نتوانیم در جام حذفی و لالیگا نتیجه بگیریم. وقتی به آن بازی نزدیک تر شویم، با دقت بیشتری عملکرد آنها را زیر ذره بین می گیرم. کاملا مشخص است که درزمان مناسب درمورد آن بازی فکر خواهیم کرد

*هفتصدمین بازی چابی برای بارسا: درابتدا باید مثل همه به چابی تبریک بگویم. انجام 700 بازی برای بارسا اتفاقی است که به نظرم کمتر رخ می دهد. فقط فوتبالیست هایی به این بزرگی می توانند چنین کاری بکنند. امیدوارم که چابی به هرچه دلش می خواهد برسد و من امیدوارم که او در بارسا به موفقیت های بیشتری برسد. چنین بازیکنانی نباید با پیراهن تیم های دیگری از فوتبال بازنشسته شوند



تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 2:24 PM | نویسنده : کیانا |

 

در بین دو نیمه بازی دوتیم بارسلونا و ختافه در ورزشگاه کولیسئوم، برق ورزشگاه قطع شد

سایت گل- دیشب بارسلونا در دور برگشت جام حذفی اسپانیا میهمان ختافه بود ودر جریان این بازی و در بین دو نیمه، برق ورزشگاه کولیسئوم آلفونسو پرس قطع شد و این ورزشگاه کاملا تاریک شد اما خوشبختانه این مشکل خیلی زود و به موقع برطرف شد و نیمه دوم این بازی بدون هیچ مشکلی سرموعد مقرر آغاز گردید

بارسلونا دراین بازی با گلزنی مسی توانست مقابل حریفش به پیروزی رسیده و به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا رسید



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 1:19 PM | نویسنده : کیانا |

 

سرمربی سابق بارسلونا در صحبت هایی به انتقاد از ستاره پرتغالی رئال پرداخته و یادآوری کرده که کریس هم خوب تئاتر بازی می کند

سایت گل- رادومیر آنتیچ، سرمربی سابق بارسلونا در گفتگو با وب سایت گرادا360 درمورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخته و از جمله راجع به کریس رونالدو و ژوزه مورینیو صحبت کرده

او در بخشی از این صحبتهایادآوری کرده که از شیرجه روی ها و تئاتربازی کردن ها در زمین فوتبال خوشش نمی آید و درعین حال به این موضوع اشاره کرده که کریس رونالدو هم از این قاعده مستثنی نیست: «در80 درصد برخوردها، کریس رونالدو روی زمین می افتد. او خیلی وقتها تئاتر بازی می کند؛ ولی برای آنکه تعادل بازیکنی درابعاد و ابهت اوبهم بخورد، باید قدرت و نیروی بیشتری به اووارد شود ولی هر برخورد متوسطی کافی است تا کریس روی زمین بیفتد.»

بعد از رونالدو نوبت به ژوزه مورینیو رسید تا آنتیچ دراین باره صحبت کند. او یادآوری کرد که علاقه ای به فوتبالی که تیم های مورینیو ارائه می دهندنداد و دیدگاه های اقای خاص را زیر سوال برد:« مورینیو به لطف مدیربرنامه های ژرژ مندس جایگاهش را پیدا کرده و او دقیقا می داند که چطور از طریق رسانه ها می تواند طوری رفتار کند که حق با اوست. در مورد فوتبال تیمش...نمی دانم.فوتبال تیمههای او باسلیقه من جور در نمی آید.» و در نهایت در مورد گواردیولا گفت:« او می دانست که چطور با دیدگاه وشخصیت  خودش از تیمها بازی بگیرد. فوتبالی که او در زمین ارائه کرد، ثبات خوبی داشته و فلسفه  مشخصی درمصاف با توپ دارد.»



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 1:17 PM | نویسنده : کیانا |

 

در بازی دیشب بارسلونا مقابل ختافه، چابی ارناندس هفتصدمین بازی اش را برای بارسلونا برگزار کرد

سایت گل- وقتی چابی ارناندس در دقیقه 70 بازی دیشب بارسا وارد ترکیب تیمش شد، او در واقع هفتصدمین بازی اش با پیراهن آبی اناری ها را برگزار کرد.

چابی در مجموع در 459 بازی در لالیگا، 143 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، 13 بازی در تورنمنت اسبق یوفا،63 بازی در کوپا دل ری،14 بازی در سوپرکاپ اسپانیا،  3 بازی در سوپرکاپ اروپا و 5 بازی در جام باشگاه های جهان برگزارکرده و در مجموع 7 قهرمانی در لالیگا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 جام باشگاه های جهان، 2 سوپرکاپ اروپا، 2 جام حذفی اسپانیا و 6 سوپرکاپ اسپانیا را فتح کرده است. کسب 22 جام در 700 بازی اتفاقی فوق العاده است. درکنار این جامها باید دو قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام جهانی را نیز قرار داد.

 

اولین بازی چابی برای بارسا در روز 18 آگوست سال 1998 در سوپرکاپ اسپانیا مقابل مایورکا برگزار شد و این لوئیس فان خال بود که او را به تیم اصلی بارسا آورد و جالب بود که بارسا در آن بازی به گل هم رسید.

 

درطول این مدت او یک پیشنهاد جنجالی میلان را رد کرد و یک بار هم به پیشنهادبایرن پاسخ منفی داد.

 

چابی سه بار نامش را در جمع 3 نامزد نهایی دریافت توپ طلا دید (درسالهای 2009، 2010 و 2011) و پله هم درصحبتهایی درمراسم توپ طلای امسال گفت که اگر او بازیکنی مثل چابی را درکنارش می داشت می توانست 3000 گل بزند.

 

چابی در لیگ قهرمانان اروپا در 143 بازی به میدان رفته وفقط رائول گونسالس با 144 بازی و رایان گیگز با 149 بازی بالاتر از او هستند؛ رکوردی که چابی امسال می تواند آن را پشت سربگذارد



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 1:15 PM | نویسنده : کیانا |

 

پله، اسطوره فوتبال برزیل که در امارات به سر می‌برد به ستایش از لیونل مسی پرداخت و او را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان دانست.

سایت گل- پله، اسطوره فوتبال برزیل "مسی" را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان معرفی کرد.

پله، اسطوره فوتبال برزیل که در امارات به سر می‌برد به ستایش از لیونل مسی پرداخت و او را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان دانست.

مروارید سیاه فوتبال برزیل درباره این سوال که بهترین بازیکن یک دهه اخیر چه کسی بوده است گفت:" زیدان ۵ سال متوالی بهترین بازیکن فوتبال جهان بود. او عملکرد خیره کننده‌ای داشت اما پس از زیدان مسی ظهور کرد و الان او چند سالی است که بر فوتبال جهان سلطه دارد و بهترین بازیکن جهان است. مسی در چند سال اخیر نوسان نداشته و همواره در یک سطح بوده است. بر این باورم که او الان بهترین بازیکن جهان است."

کریستیانو رونالدو چند روز پیش با پشت سر گذاشتن لیونل مسی و فرانک ریبری به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و دومین توپ طلای خود را به دست آورد. پله به ستایش این بازیکن پرتغالی پرداخت و گفت:" رونالدو بازیکن خوبی است. او در سال 2013 به خاطر گل‌های زیادی که به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. متاسفانه همواره این مهاجمان هستند که به خاطر گل‌های زیادی که به ثمر می‌رسانند به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می‌شوند و این باعث می‌شود که عملکرد خوب هافبک‌هایی چون فرانک ریبری، آندرس اینیستا وچابی ارناندس نادیده گرفته شود."

جام جهانی 2014 در کشور فوتبال‌خیز برزیل برگزار می‌شود. پله که خود سه بار با سلسائو جام قهرمانی را بالای سر برد معتقد است که شاگردان اسکولاری بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند. او گفت:" هر کسی که فوتبال را دنبال می‌کند، می‌گوید برزیل شانس اصلی قهرمانی است. اما در فوتبال چیزی تضمین شده نیست. درست است که برزیل شانس زیادی برای قهرمانی دارد اما تیم‌های بزرگ دیگری همچون اسپانیا و آلمان وجود دارند که باید برزیل با احتیاط زیاد برابر آنها به میدان برود. "



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 1:13 PM | نویسنده : کیانا |

 

با وجود تمام اخبار منتشره، هدفم این است که در بارسلونا بمانم.

سایت گل- درپایان بازی دیشب بارسلونا در خانه ختافه که با برد و صعود تیم کاتالان به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا همراه بود، چابی ارناندس در گفتگو با خبرنگاران شرکت کرد.

او در صحبت هایی گفت که سران باشگاه بارسلونا ازاو خواسته اند تا پیراهنی که در هفتصدمین بازی اش برای بارسا برتن کرده را به موزه بارسلونا بدهند. چابی دراین باره گفت:« سران باشگاه پیراهنی که در هفتصدمین بازی ام برتن داشتم را در موزه بارسا خواهند گذاشت.با وجود تمام اخبار منتشره، هدفم این است که در بارسلونا بمانم.»

چابی درمورد عملکردتیمش دراین بازی گفت:« ما دراین بازی لذت زیادی بردیم. فوتبال خوبی ارائه کردیم و به من خوش گذشت. یک سال دیگر از حضور در بارسا لذت می برم. حس می کنم که بازیکن مهمی هستم و بیشتر ازاین دیگر چه می خواهم؟ تیم ما شرایط خوبی دارد. همه بازیکنان به خوبی در بازیها مشارکت دارند و سطح همکاری بازیکنان کاهش نیافته.»

مغز متفکر بارسا در مورد مصدومیت نیمار و بازگشت مسی به ترکیب تیمش هم صحبت کرد:«البته مصدومیت نیمار ناراحتم کرد وامیدوارم که مصدومیتی جدی نباشد. باید منتظر تست های پزشکی بمانیم.درمورد مسی هم باید بگویم که حالا او همان مسی همیشه است. از زمانی که او از آرژآنتین به اینجا بازگشته، او را شاد و خوشحال می بینم.»



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 1:8 PM | نویسنده : کیانا |

 

مغزمتفکر بارسلونا دیشب در مصاف با ختافه هفتصدمین بازی اش را با پیراهن بارسا برگزار کرد

 

سایت گل – بعد ازهفتصدمین حضور چابی ارناندس با پیراهن بارسلونا و به اتمام رسیدن این بازی شبکه های اجتماعی پر شد از اخباری دراین رابطه وبامزه اینجا بود که تعدادی از بازیکنان بارسا که به همین مناسبت دررختکن تیم با چابی عکس هایی به یادگار گرفته بودند این عکسها را در شبکه های اجتماعی قرار دادند

مسی در تبریک به چابی نوشت:« تبریک دوست من! امیدوارم که بازیهایت برای بارسا خیلی بیشتر ازاینها شود.»

پدرو نوشت:« تبریک به دوستم چابی به خاطر 700 بازی اش برای بارسا؛ فوق العاده است! عجب بازیکن بزرگی هستی، ماشین بارسا!» بارترا نوشت:« به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی رسیدیم! بازی فوق العاده ای را در ورزشگاه کولیسئوم شاهد بودیم! با حضور چابی دراین بازی!» و دانی آلوس هم نوشته:« پنجشنبه روز ویژه ای برای یکی از بازیکنان بزرگ تیم ما از هرلحاظ است. هم تیمی بودن با این  پدیده، افتخار بزرگی است.»
آلوس در ادامه راجع به مسی که هر دو گل بارسا را به ثمر رساند هم نوشت:«هیچ کلامی برای توصیف لئو مسی ندارم! فراری تعمیر شده! تو بهترین بازیکن دنیایی.»

 



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 12:55 AM | نویسنده : کیانا |

 تيم استقلال با ترکيب زير به مصاف پرسپوليس مي رود.

سيد مهدي رحمتي، امير حسين صادقي، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، هاشم بيک زاده، ساموئل، آندرانيک تيموريان، پژمان نوري،سياوش اکبرپور،مهرداد اولادي و محمد قاضي

ديدار دو تيم از ساعت 14و 30 آغاز مي شود.



تاريخ : جمعه 27 دی 1392 | 12:48 AM | نویسنده : کیانا |

 

ستاره سوئدی پاری سن ژرمن در سالن فیفای زوریخ با هم تیمی سابقش در بارسلونا شوخی کرد

سایت گل- زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی پاری سن ژرمن به عنوان یکی ازنامزدهای کسب جایزه پوشکاش (که درنهایت نیز نصیب او شد) روز دوشنبه در سالن فیفای زوریخ حضور داشت.

او در جریان این مراسم با چابی ارناندس شوخی کرد و وقتی که چابی با تمرکز فراوان درحال گوش دادن به صحبت ها بود، به او پس گردنی آرامی زد ولی چابی هم از این شوخی ناراحت نشد و با خوشحالی با هم تیمی سابقش خوش وبش کرد



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:23 PM | نویسنده : کیانا |

 

پله در صحبت هایی به چابی گفت:« اگر من در کنارتو و اینیستا بازی می کردم، تعداد گلهایم 1200 تا نمی ماند و 3000 تا می شد.»

سایت گل- بعد از گذشت کمتر از دو روز از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا حالا گزارشهای حاشیه ای مختلفی از این مراسم منتشر شده است.

روزنامه ال موندو دپورتیوو در گزارشی یادآوری کرده که با وجودی که کریس رونالدو،برنده توپ طلای سال 2013 در کانون توجهات بوده، اما ستاره های بارسا هم کم زیر ذره بین نبوده اند. لیونل مسی در جریان این مراسم با هوادارانش عکسهای یادگاری می گرفت و به آنها امضا می داد.

*یکی از نکات جالب توجه این بود که خانم ماریا دلورس دوس سانتوس آویه رو، مادر کریس رونالدو و کاتیا و الما، خواهران کریس از جمله کسانی بودند که با مسی عکس یادگاری گرفتند. دراین گزارش یادآوری شده که بعد از اهدای توپ طلا و اشکهای مادر کریس که از هیجان فراوان جاری شده بود، خانم دلورس به نزد مسی رفته و از او خواسته تا با او عکس یادگاری بگیرد. مادر ستاره پرتغالی درکمال احترام از مسی درخواست کرده و ستاره آرژانتینی بارسا هم که در شرایطی غیرمنتظره قرار گرفته بود درنهایت ادب درخواست او را پذیرفت و بعد از آن هم با اضافه شدن خواهرهای کریس، عکسی را با خانواده او گرفت..

اعضای خانواده کریس علاوه بر مسی، به سراغ چابی و نیمار هم رفتند و از این دو ستاره نیز خواستند تا با آنها عکس یادگاری بگیرند.این موضوعی بود که در رسانه های مختلف خبری خیلی به آنها پرداخته شده.

*ساعاتی قبل از آغاز این مراسم بود که شنیده می شد که کریس رونالدو برنده این جایزه است.

 *در جریان این مراسم دیدارهای دوستان قدیمی را ینز شاهد بودیم. زلاتان ایبراهیموویچ بعد از دیدار با مسی، چابی  وآلوس حال تیتو ویلانووا را پرسید و از طریق این بازیکنان، برای تیتو آرزوی بهبود هرچه سریعتر نمود

 *پله دیگر ستاره این مجلس بود. او با دیدن نیمار و آلوس و مسی و چابی این بازیکنان را یکی یکی در آغوش کشید و به چابی گفت:« اگر من در کنارتو و اینیستا بازی می کردم، تعداد گلهایم 1200 تا نمی ماند و 3000 تا می شد.»

 



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:22 PM | نویسنده : کیانا |

 

روزنامه بیلد در گزارشی در روز4شنبه یادآوری کرده که سران بارسا به دنبال جذب ایلکای گوندوگان هستند و می خواهند او را به عنوان جانشین آتی چابی ارناندس به خدمت بگیرند

 

سایت گل- روزنامه بیلد آلمان در گزارشی در روز 4شنبه یادآوری کرده که سران باشگاه بارسلونا، ایلکای گوندوگان را به عنوان گزینه ایده آلی برای جانشینی چابی ارناندس یافته اند و عرفان گووندوگان پدر ایلکای،وایلفای گوندوگان، عمو و مدیربرنامه هایش در طول این مدت بارها با سران بارسا جلساتی داشته اند. و روزنامه ال موندو دپورتیوو زمن بازتاب این گزارش، یادآوری کرده که در گزارش بیلد اسمی از مقاماتی که از سوی بارسا با خانواده این ستاره ترک تبار دیدار کرده اند آورده نشده است

از  گوندوگان 23 ساله به عنوان یکی از جوانان بامهارت درقاره اروپا یادمی شو دوقرارداد کنونی او با بارسا تا ژوئن سال 2015 اعتبار دارد و ارزش او حدود 27 میلیون یورو برآورد می شود.علاوه بر سران بارسا، مسئولان تیم های آرسنال و رئال مادرید هم به دنبال جذب او هستند. گوندوگان 5ماهی است که به خاطر مصدومیت از ناحیه ستون مهره ها از میادین ورزشی به دور است.



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:21 PM | نویسنده : کیانا |

 

فرگوسن برایم مثل یک پدر بود؛ نمی خواست که به بارسلونا بازگردم ولی درک کرد که این شرایط، شرایط بی نظیری برای من است و به تصمیمم احترام گذاشت

سایت گل- جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسلونا در گفتگو با نشریه آمریکایی بلیچر ریپورت به بررسی شرایط کنونی باشگاه کاتالان پرداخته. او در مورد مسی، لاماسیا ، نوکمپ جدید، تاتا مارتینوو سبک بازی تیکی تاکا صحبت کرده و گفته:« من در طول تمام زندگی ام ازاین واژه (تیکی تاکا) استفاده نکرده ام.»

دراینجا می توانید گزیده ای از صحبت های پیکه را مطالعه کنید:

*مسی: اولین باری که مسی را پابه توپ دیدم، دریافتم که او بازیکن بی نظیری است. الان هم او بهترین بازیکن تاریخ است. آنچه بیش از هرچیزی مرا متعجب می کند، این است که مسی زیاد تغییر نکرده. همچنان همان پسر فروتن و خجالتی ای است که در دوران بچگی می شناختم. این در حالی است که حالا دنیا زیر پاهای اوست

*تیکی تاکا: من هرگز در طول زندگی ام از این کلمه استفاده نکرده ام. به تمام نظرات احترام می گذارم ولی در سالهای اخیر فوتبال بارسا خیلی محبوب شده. ما در 5 سال 16 جام کسب کرده ایم! فکر می کنم که این اصلا خسته کننده نیست؛ نه برای ما و نه برای طرفداران

*سبک بارسا با تاتا مارتینو: سبک بازی بارسا قابل تغییر دادن نیست. کاری که مارتینو انجام داده این است که متغیرهای مختلفی را به کار گرفته و آنها را به کار می گیرد و گاهی وقتها پاسها به سبک های مختلفی ارسال می شوند و یا حملات سرعتی تری ترتیب داده می شود. این فقط به ماکمک می کند تا بهتر شویم و راهکارهای مختلفی را پیش روی ما قرار می دهد

*تغییر ات و بازسازی ورزشگاه نوکمپ: باید ببینیم که چه خواهد شد. من دوران کودکی ام را با تماشای تک تک بازیهای بارسا در نوکمپ سپری می کردم و عاشق این ورزشگاه هستم ولی باید گفت که اوضاع وقتی خوب پیش می رود که رو به آینده نگاه کنی

*تجربه حضور درمنچستریونایتد: من وقتی یک پسربچه بودم به یونایتد رفتم و وقتی بازگشتم که یک مرد شده بودم. من با بازیکنانی مثل کریستیانو رونالدو، کین، رونی یا ریو فردیناند هم تیمی بودم و باسرالکس فرگوسن تجربه فوق العاده ای را پشت سرگذاشتم

*فرگوسن: او برایم مثل یک پدر بود.او نمی خواست که به بارسلونا بازگردم ولی درک کرد  که این شرایط، شرایط بی نظیری برای من است و به تصمیمم احترام گذاشت

 



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:19 PM | نویسنده : کیانا |

 

ستاره سابق باشگاه اوساسونا که رقابت دیرینه ای با کریس دارد، به نحو جالبی اهدای توپ طلا به ستاره پرتغالی را به او تبریک گفته

 

سایت گل- والتر پاندیانی بازیکن سابق اهل آمریکای لاتین اوساسونا در طول مدت حضورش  لیگ اسپانیا با پیراهن اوساسونا چندین بار مقابل رئال مادرید و کریستیانو رونالدو به میدان رفته و جدال های او با ستاره پرتغالی رئال در میانه میدان، اتفاقاتی بود که دریادها باقی مانده است

درگیری های پی درپی پاندیانی با رونالدو هنوز از ذهن این ستاره باتجربه نرفته و حالا و بعد از اهدای توپ طلای سال 2013 به کریستیانو رونالدو، پاندیانی به نحو عجیبی این جایزه را به کریس تبریک گفته.او با صداقت تمام نظرش را ابراز کرده و در مورد اهدای توپ طلا به رونالدو نوشته:« آنقدر گریه کردی تا آخر توپ طلا را به تو دادند! تبریک. ولی تو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال هستی و نه بهترین بازیکن سال 2013 .»



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:17 PM | نویسنده : کیانا |

 

با وجود اهدای توپ طلای سال 2013 و افت ارزش مسی و افزایش رقم ارزش رونالدو، ستاره آرژآنتینی بارسا همچنان پرارزش ترین فوتبالیست جهان است

سایت گل- شرکت مشاوره ای «پلوری کنسولتاریا» رنکینگ سالانه 100 فوتبالیست ارزشمند دنیا را منتشر کرده.

با وجود کاهش 1.4% از ارزش لیونل مسی، او همچنان با ارزشی معادل 138 میلیون یورو، ارزشمندترین بازیکن دنیاست

بعد از او کریس رونالدو با رشد 11.4% ارزشش ، در رده دوم قرار دارد و ارزش او معادل 107 میلیون یورو برآورد شده است. گرث بیل هم در رده سوم است و جالب اینجاست که ارزش واقعی او کمتر از آنچه مادریدی ها برای خریداری اش پرداخت کردند برآورد شده و ارزش تقریبی او در این لیست 71.3 میلیون یورو است

نیمار هم در رده چهارم است و ارزشی 67.4 میلیون یورویی برای او درنظر گرفته شده و این درحالی است که سران بارسا مبلغ 57 میلیون یورو برای خرید او پرداخت کرده بودند



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:15 PM | نویسنده : کیانا |

 

توپ طلا جایزه مهمی است ونتیجه تلاشهای یک فصل است. من شخصا چه اینجا بوده باشم وچه آنجا، هرگزحواسم از اهمیتی که جوایز سالانه دارد پرت نمی شود واین چیزی است که کاملا به آن بهامی دهم

سایت گل- در آستانه بازی امشب بارسلونا مقابل ختافه در دور برگشت بازیهای جام حذفی اسپانیا تاتا مارتینو درکنفرانسی خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد

متن صحبتهای او را در دو قسمت برای شما آماده کرده ایم. این بخش اول این صحبتهاست:

*آماده سازی برای بازی با ختافه: شخصا برایم مهم نیست که بازی در چه ساعتی برگزار می شود.باید تیم را آماده کنیم تا یک بازی خوب انجام داده و جایی برای سورپرایز شدن نگذارد.گاهی وقتها کار سخت می شود و ما باید تلاش کنیم که صعودمان به دور بعد را قطعی نمائیم

*شرایط کنونی مسی: در دو بازی اخیر مسی در نیمه دوم وارد میدان شد و عملکرد خوبی هم داشت. این فرصت خوبی است ولی باید ببینیم که آیا شرایطش خوب است که از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفته و یا در نیمه دوم باید وارد زمین شود ولی مسی کاملا در شرایط ایده آلی است

*تعریف و تمجیدها از تاتا بعد از بازی با اتلتیکو: من همیشه گفته ام که نه بحث انتقاد مطرح است و نه بخش تمجید از شخصیت سرمربی. تیمی باید وقتی از آن انتقاد می شود منطقی باشد و در زمان تعریف ها هم همین طور.

*توپ طلا : درابتدا باید به کریستیانو رونالدو و تمام کسانی که جوایزی را بردند تبریک گفت.توپ طلا جایزه خیلی مهمی است ونتیجه تلاشهای یک فصل است.  من شخصا چه اینجا بوده باشم و چه آنجا، هرگز حواسم از اهمیتی که جوایز سالانه دارد پرت نمی شود و این چیزی است که کاملا به آن بها می دهم. بهترین فوتبالیست دنیا یک نفر است و او هم اینجاست و برنده جایزه فرد دیگری است. بهترین بازیکن دنیا را اینجا در جمع خودمان داریم.ولی تنها چیزی که او می خواهد این است که اوضاع در بارسلونا و در تیم ملی آرژآنتین خوب پیش بروند و بعید می دانم که به توپ طلا فکر بکند.

 *نیمار: ما خوش شانسیم که او حالش خوب است. من توضیح داده بودم که او می توانست در بازی رفت مقابل ختافه نیز بازی کند ولی دل درد گرفت و حل این مشکل سخت بود.الان او درکمال آرامش و خونسردی تمریناتش را دنبال می کند.

*حاضران و غایبان: می خواهم که فصل را با همین ترتیب به پایان ببریم. تئیو بازیکنی است که کمتر بازی می کند و بقیه بازیکنان معمولا بازی می کنند. از همین رو قصد داریم تا به تئیو هم بیشتر بازی بدهیم تا هیجانش را حفظ کند. امیدوارم که این فصل راهمان طور که شروع کردیم به پایان هم ببریم

*حضور مسی و نیمار در کنار هم: کاملا مشخص است که حضور این دو درکنار هم باعث می شود که شانس برد ما بیشتر شود.



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:13 PM | نویسنده : کیانا |

 

در مسابقه ای که هر دو تیم برای نباختن به زمین می آیند بازیکنی می تواند در حد ستاره بدرخشد و به اصطلاح فوتبالی ها بازی را برای تیمش در بیاورد؟

سایت گل -  سخت است که از دل این دبی های کسالت آور یکی را به عنوان ستاره  انتخاب کرد و لحظاتی مقابل بنر اسپانسر سازمان لیگ نگه داشت و  ساکی را تحویل او داد که دو سکه  طلا  وزنش را بالا برده است.اصلا سوال اساسی تر را می توان اینطور پرسید که آیا در مسابقه ای که  هر دو تیم برای نباختن به زمین می آیند بازیکنی می تواند در حد ستاره  بدرخشد و به اصطلاح فوتبالی ها بازی را برای تیمش در بیاورد؟

شاید ردیف کردن چهار نفر در لیست ستاره های احتمالی دربی در فوتبالفارسی و فوتبال ایرانی  آنقدر غیر قابل پیش بینی هست که این سیاهه 4 تایی را کن فیکن کند و مثل خیلی از دربی ها سایه ای از ستاره های هفته های قبل از آن را هم در میدان نبینیم.

سید مهدی رحمتی

آمار سید مهدی رحمتی در نیم فصل دوم فوق العاده است و او مانند سال گذشته با بسته نگه داشتن دروازه اش استقلال را به سمت قهرمانی هل می دهد. رحمتی از ابتدای نیم فصل دوم تنها یک گل دریافت کرده که آن هم در برابر صبا و با اشتباه عجیب نوری اتفاق افتاد. دروازه‌بان شماره یک سابق تیم ملی در ابتدای فصل انواع اقسام گل ها را دریافت کرد، اما رفته رفته به فرم مطلوبش بازگشت و حالا با کلین شیت هایش استقلال به صدر جدول رسیده است.
برای دیدار روز جمعه‌ی دربی، استقلال نیاز چندانی به پیروزی ندارد و شاید یک تساوی هم آنها را راضی نگه دارد. پس امید اصلی قلعه‌نویی در این رقابت سید مهدی رحمتی است. او بار دیگر با بسته نگه داشتن دروازه‌اش می تواند شرایط استقلال را برای تکرار قهرمانی ایده‌آل کند. البته سید مهدی به یک صادقی و عمران زاده‌ی بی اشتباه هم در این زمینه نیازمند است

محمد قاضی

بازیکن سال گذشته‌ی پرسپولیس که با ناراحتی تمام از این تیم جدا شد، اکنون شرایط خوبی در تیم آبی پوش دارد و در سکوها هم توانسته جایگاه خوبی برای خودش درست کند. محمد قاضی در نیم فصل دوم 2 گل به ثمر رسانده که آخرینش در دیدار پیش دربی بود که سه امتیاز شیرین را به اندوخته‌ی استقلالی‌ها اضافه کرد. 
حالا چشم امید استقلالی‌ها در خط حمله به قاضی است. دیداری که احتمالا موقعیت‌های گل اندکی بوجود خواهد آمد و قاضی باید از همین اندک‌ها نهایت استفاده را ببرد 

خسرو حیدری

در نبود خسرو حیدری در میانه های نیم فصل اول تیم قلعه نویی به بن بست خورده بود و نمایش این تیم در خور تیمی مانند استقلال نبود. اما بازگشت شماره دو محجوب آبی‌ها سمت راست این تیم را مانند گذشته فعال کرد تا قلعه نویی تفکرات هجومی‌اش را بر اساس این بازیکن بچیند. به نظر تمام برنامه دایی برای دربی بستن خسرو حیدری باشد و باید دید او تا چه اندازه موفق به انجام این مهم می‌شود. البته عبدالله ویسی هم در دیدار گذشته سعی داشت همین راهکار را پیش بگیرد که تنها یه غفلت از حیدری کافی بود تا تیمش بازنده‌ی میدان شود. رو در رویی مجدد حیدری و خلعتبری هم در این دیدار می‌تواند جالب باشد. دو بازیکنی که اصلا رابطه‌ی خوبی با یکدیگر ندارند و همین سال گذشته بود که خلعتبری مسبب اخراج حیدری از میدان شد. می توانیم منتظر یک جنگ باشیم، مخصوصا اگر خلعتبری به سمت چپ خط حمله‌ی پرسپولیس شیفت کند!

آندو تیموریان

جواد نکونام یار غار آندو استقلال را به طور رسمی ترک کرد و حالا آندو مهم‌ترین بازیکن خط هافبک استقلال است. تیموریان که به شدت پویا و جنگنده است در حمله ها بسیار کمک‌حال تیمش است اما در هنگام ضد حمله‌های حریف، جلو کشیدن‌های او می‌تواند دردسر ساز شود. احتمالا قلعه نویی ریسک نخواهد کرد و در کنار آندو از نوری و ساموئل استفاده خواهد کرد تا این بازیکن را پشتیبانی کنند. مهم ترین بازیکن استقلالی ها در دربی روز جمعه و  در میانه‌ی میدان به شماره ی 14 خواهد بود. بازیکنی که اگر روز خوبش باشد می‌تواند استقلالی ها را سربلند به خانه بفرستد و البته عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند. از یاد نبریم آندو جدال های سختی با صادقیان، مسلمان و خلعتبری خواهد داشت و باید مواظب کارت گرفتنش هم باشد.



تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392 | 5:8 PM | نویسنده : کیانا |

 

-مصاحبه کننده: ( یه هدیه به لئو میده ) برای ستاره جهان ما ، باعث غرور مردم آرژانتین از طرف  
Perros de la Calle

-لئو: بسیار ممنونم!

 

-مصاحبه کننده: ما به شما دادیم Dulce de Leche (یه نوع شیرینی)  برای تیاگو.. آیا تیاگو میدونه این چیه؟؟

-لئو: بله میدونه..!!

 

-مصاحبه کننده: آیا دوس داره؟؟؟

-لئو: بله... وقتی مامانش مارو نمیبینه من کمی از اینا بهش میدم... (با خنده)

---------

-مصاحبه کننده: یه چیزی باعث میشه که من در مورد پسرت تعجب کنم... چه چیزهایی تو یا آنتونلا بهش میگین راجب آرژانتین؟؟؟ منظورم اینه که، اون میدونه که اهل آرژانتینه اما تو یه کشور دیگه زندگی میکنه.. چه جوری میتونی مدیریتش کنی؟؟ اون فرهنگ و آداب و رسوم رو میدونه از اونجا؟؟؟

-لئو: نه راستیتش.. اون هنوز خیلی کوچولوئه و چیزی میتوجه نمیشه... در واقع اون الان هیچ چیزی متوجه نمیشه... اون فقط 1 سالشه و هر چقدر که بزرگ تر بشه بیشتر میفهمه که ما از کجا آمده ایم و الان کجا زندگی میکنم و همه چیز رو.. او با من و آنتونلا زیاد به آرژنتین میره..  در حال حاضر اون هیچی نمیدونه ولی به زودی خواهد فهمید..

 

-مصاحبه کننده: اما برای مثال، آیا براش آهنگ های آرژانتینی یا چیزایی مثل این میذارید؟؟ یا همه چیزی که در کاتالونیا است؟؟

-لئونه.. ما به او همه چیز رو نشون میدیم.... چیزایی که در اینجا هست و چیز هایی که در آنجا است.. تیاگو واقعا کارتون و چیزایی مثل اونو دوست داره.. اما از هر دو مکان..

 

-مصاحبه کننده: آیا تا بحال بهش توپ رو نشون دادید؟؟؟

لئو: بله

 

-مصاحبه کننده: .... و؟؟؟

-لئو: دوست داره... دوست داره

 

-مصاحبه کننده: تیاگو اون ژن رو داره؟؟؟ آخه همه یخوان بدونن حتی مردم بارسلونا... اونا فکر میکنن که تو اونو از قبل ثبت نام کردی..

-لئو: من نمیدونم... من نمیدونم... من فکر میکنم تیاگو راست پائه...!!!

 

-مصاحبه کننده: نننننننهههههههههه.... اما چرا؟؟؟

-لئو: بله.. زیرا اولین بار که توپ رو براش فرستادم با پای راست بهم جواب داد.. ما هنوز مطمئن نیستیم ...

 

-مصاحبه کننده: شاید اون هافبک راست بشه...

-لئو: اما هنوز ما مطمئن نیستم.. اگه یه روزی هم فوتبالیست نشه هیچ مشکلی نیست...

 

-مصاحبه کننده: صبر کن، بیشتر توضیح بده.. اولین باری که توپ رو براش فرستادی و با پای راست جواب داد ، بگو چطوری انجامش دادی؟؟

-لئو: خب ، اولین باری که توپ رو براش فرستادم از پای چپش استفاده کرد..

 

-مصاحبه کننده: اوووووو.... و تو چشن گرفتی؟؟

-لئو: بله... (میخندد)

 

-مصاحبه کننده: و؟؟

-لئواولین بار از پای راستش استفاده کرد.. بعد از دوتا پاش استفاده کرد .. اما الان بیشتر از پای راستش استفاده اما بعضی اوقات هم پای راست... هنوز واضح نیست..

 

-مصاحبه کننده: شاید دو پا باشه..

-لئو: اووم.. من فکر کنم پا راسته...

 

-مصاحبه کننده: اگه به تیاگو یه توپ ، یه اسباب بازی  یک فیلم بدی کدوم رو انتخاب میکنه؟؟؟

-لئو: توپ.... اون توپو انتخاب میکنه..

 

-مصاحبه کننده: اوووه... خوبه!!!! الان همه میتونن نفس راحت بکشن.. به خصوص مردم بارسلونا... آیا واقعا تو باشگاهی ثبت نامش کردی؟؟؟

-لئو: نه این ساختگیه... اون عضو تعداد زیادی از باشگاهاست.. درحالی که خودش هیچی نمیدونه... (میخندد)

 

-مصاحبه کننده: واقعا؟؟ کدام باشگاه ها؟؟؟

-لئو: راستش نمیدونم... اما تعداد زیادی از باشگاه ها برای او پیراهن و کارت عضویت فرستاده اند...

 

-مصاحبه کننده: خب این عجیب نیست.. پدرت او را عضو نیواولد بویز کرده الان نه؟؟

-لئو: بعله آنها برای او یک کارت ساختن..

 

-مصاحبه کننده: آخرین بار برای چه چیزی پول پرداخت کردی؟؟؟

-لئو: برای کار های روزانه.. خرید در فروشگاه و ....

 

-مصاحبه کننده: یه دقیقه وایسا... لئو مسی به فروشگاه برای خرید میرود؟؟؟

-لئو: آره بعضی اوقات... اما بیشتر آنتونلا این کارو انجام میده... (میخندد)

 

-مصاحبه کننده: این چیزی بود که میخواستم ازت بپرسم.. همه مردم این تصورو دارن که تو مثل یک خدایی.. آیا تو خونه هم همینجوری هستی؟؟؟ آگه آنتونلا بگه من امروز خیلی خسته شدم تو کارای خونه کمکم کن کمکش میکنی؟؟ مانند ظرف شستن انجام کار های خونه و ...

-لئو: بله معلومه.. ما از 7 سالگی همدیگر را میشناسیم و این یه چیزی فراتر از واقعیته... رابطه ی ما بسیار رشد کرده و حالا با هم زندگی میکنیم و باید به یکدیگر کمک کنیم ... همانطور که من به پدر و مادرم کمک میکردم و میکنم...


-مصاحبه کننده: پستت در خونه چیه؟؟ در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین تو شماره 10 هستی اما در خانه چه گونه است؟؟

-لئو: کمی از همه همش...


-مصاحبه کنندهنه، نه . منظورم این است که ، در رابطه خود با دوست دختر خود  نقشت تو خونه چیه ؟ آیا شما یک مدافع هستی ؟ نیمکت نشین؟؟؟ شماره 10 رئیس است ؟ کاپیتان خونه کیه لئو؟

-لئو: اووووه..(میخندد) !!! نمیدونم... ما سعی میکنم همیدگه رو کمک کنیم.. من سعی میکنم کار های خونه رو انجام بدم به خصوص کارای فرزندمون رو... آنتونلا تمام روز با تیاگوئه و انجام همه کار ها اونو خسته میکنه ، من سعی میکنم هر وقت که بتونم کمکش کنم...


-مصاحبه کننده: خب لئو فقط با آره و نه جواب بده. تاحالا پوشک عوض کردی؟؟

-لئو: بله


-مصاحبه کننده: آیا شیشه شیر بچه رو گرم کردی؟؟

-لئو: آنتونلا این کارا رو میکنه پس نه


-مصاحبه کننده: اگه آنتونلا نخواد نصفه شب پاشه و شیشه شیر تیاگو رو بده تو این کارو میکنی؟؟

-لئو: نه... (میخندد)


-مصاحبه کننده: صداقتت رو خیلی دوست دارم... (میخندد).. آیا برای کمک به راحت تر خوابیدن براش داستان میخونی؟؟

-لئو: چی؟؟


 

 -مصاحبه کننده:آیا برای این که تیاگو بخوابه براش داستان تعریف میکنی؟؟

-لئو: نه نه ... راستش تیاگو به این کارا نیازی نداره.. غذاشو میخوره و کارتونشو میبینه و میخوابه... خیلی راحت.. اون دیر به رخت خواب میره و خیلی هم دیر صبح ها از خواب پا میشه...



تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392 | 12:10 AM | نویسنده : کیانا |

 زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی باشگاه پاری سن ژرمن دیروز در کنفرانسی خبری در قطر حضور یافت و درمورد مسائل مختلفی از لیونل مسی گرفته تا رویارویی با رئال مادرید و شرایط بارسا به صحبت پرداخت

زلاتان و هم تیمی هایش به قطر سفر کرده اند تا روز پنجشنبه در دیداری دوستانه مقابل تیم رئال مادرید به میدان بروند.

ایبرا درمورد مصاف با رئال و سرمربی سابقش کارلو آنچلوتی گفت:« برای این بازی حس خیلی خوبی دارم. بازی بزرگی بین دو باشگاه فوق العاده خواهد بود که فرصت بزرگی برای مردم قطری است که به تماشای بازی بیایند. این بازی می تواند مثل یک فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد ولی خوشبختانه یک بازی دوستانه بین دو تیم خیلی مهم است که امیدواریم که ما پیروز آن باشیم.»

ستاره سوئدی در ادامه راجع به مصاف با بارسا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته با حذف پی.اس.جی همراه بود نیز صحبت کرد و گفت:« ما بازیهای فوق العاده ای انجام دادیم. درهیچ یک از دو بازی نباختیم ولی قوانین این گونه است وباید آنها را پذیرفت. البته باید بگویم که امسال خیلی بهتر از سال قبل هستیم.»

ایبرا ادامه داد:« بازیکنان تیم خیلی رشد کرده اند و بازیکنان جدید حالا بیش از پیش حس می کنند که در خانه اند. به روند رشد بازیکنانی مثل وراتی نگاه کنید. ما قوی تر از قبل هستیم و باشجاعت بیشتری بازی می کنیم. ما جو فوق العاده ای را ایجاد خواهیم کرد.»

زلاتان در مورد احتمال انتقال مسی به پاری سن ژرمن هم گفت:« اگر مسی دربازار نقل و انتقالات باشد، پاری سن ژرمن نیز آنجا حضور خواهد داشت. باید رویای بزرگان را در سر پروراند و اگر بخواهی رویاهای بزرگی داشته باشی، باید رویای خرید مسی را در ذهن داشته باشی. اگر مسی در بازار باشد، قطعا پی.اس.جی.تنها تیمی نخواهد بود که به دنبال اوست.»

البته ایبرا نمی داند که آیا مسی در لیست بازار نقل و انتقالات قرار می گیرد یا نه:« من شرایط مسی را نمی دانم. او از حضور در بارسا راضی است ولی این رسانه ها هستند که چنین جوی را ایجاد می کنند. درواقعیت فقط مسی پاسخ این سوال را می داند.»
 


تاريخ : جمعه 13 دی 1392 | 2:17 AM | نویسنده : کیانا |

 هافبک آبی‌-اناری‌ها مسی را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان دانسته و می‌گوید در صورت جدایی والدس از بارسا اشک از چشمانش جاری خواهد شد.

 

یکی از بازیکنانی که به احتمال زیاد در فصل جابه‌جایی تابستانی از بارسلونا جدا می‌شود، ویکتور والدس، سنگربان این تیم است. آندرس اینیستا، هافبک آبی‌-اناری‌ها به ستایش از والدس پرداخت.

"پیکاسوی فوتبال اسپانیا" گفت: بدون شک با جدایی والدس اشک از چشمانم جاری خواهد شد. والدس را بسیار دوست دارم و از علاقمندان او هستم. روزی که والدس به طور قطعی از بارسلونا جدا می‌شود، اشک‌های من هم به آسانی جاری خواهد شد.

خاویر فاوس، نایب رییس بارسلونا در امور اقتصادی چندی پیش گفت که باشگاه نیازی به تمدید قرارداد مسی ندارد. این سخنان خشم ستاره آرژانتینی بارسلونا را به دنبال داشت. اینیستا در واکنش به این سخنان فاوس گفت: گاهی اوقات فرد سخنانی را بر زبان می‌آورد که بدون آن که بخواهد، باعث اذیت و ناراحتی دیگران می‌شود. بدون شک فاوس قصد ناراحت کردن مسی را نداشت؛ چرا که مسی بازیکنی کلیدی و تاثیرگذار برای ما به شمار می‌آید و بدون شک به حضور او احتیاج داریم.

اینیستا در پاسخ به این سوال که آیا مسی می‌تواند برای پنجمین سال پیاپی توپ طلا را به دست آورد، گفت: اگر مسی بتواند پنجمین توپ طلای خود را به دست آورد، خوشحال خواهیم شد؛ چرا که این موفقیت به بارسلونا تعلق دارد و ما در آن نقش داشته‌ایم. فکر نمی‌کنم که کسی در اندیشه بدنام کردن مسی باشد. او در حال حاضر بازیکن شماره یک فوتبال جهان است. مسی بهترین است.

هافبک آبی‌-اناری‌ها درباره بهترین و تلخ‌ترین خاطرات خود در سال 2013 گفت: بهترین خاطرات من قهرمانی با بارسلونا در لیگا بود. تلخ‌ترین خاطره‌ام هم بیماری تیتو ویلانووا، سرمربی تیم بود.

اینیستا پس از کش‌وقوس‌های زیاد قراردادش را تا سال 2018 با آبی‌-اناری‌ها تمدید کرد. او گفت: از این که قراردادم را با تیم محبوبم تمدید کردم، بسیار خوشحالم. امیدوارم که بتوانم برای تیمم تاثیرگذار باشم و بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارم. تا آغاز جام‌جهانی 2014 برزیل فرصت زیادی باقی نمانده است. امیدوارم اسپانیا بتواند از عنوان قهرمانی دفاع کند.

اسپانیا با هدایت ویسنته دل‌بوسکه در جام‌جهانی 2010 قهرمان شد. ماتادورها در فینال موفق شدند با تک گل آندرس اینیستا تیم ملی فوتبال هلند از پیش‌رو بردارند. ماتادورها در جام‌جهانی 2014 با تیم‌های هلند، شیلی و استرالیا همگروه هستند.



تاريخ : جمعه 13 دی 1392 | 2:12 AM | نویسنده : کیانا |

 ین مربی اسپانیایی که در کنفرانس بین المللی ورزشی "گلوب اسپورت" در دبی شرکت کرده، یکی از نقاط عطف دوران مربیگری اش را کار کردن با مسی دانست

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ، معتقد است موفقیت هایش در بارسا، در درجه اول به دلیل درخشش لیونل مسی، ستاره آرژانتینی کاتالان ها بود.

این مربی اسپانیایی که در کنفرانس بین المللی ورزشی "گلوب اسپورت" در دبی شرکت کرده، یکی از نقاط عطف دوران مربیگری اش را کار کردن با مسی دانست و اظهار امیدواری کرد که بار دیگر با بازیکنان جوانی مانند بازیکنانی که در بارسا داشت، کار کند.

او گفت:" عصر گواردیولا؟ می توانید این عصر مسی بود."

گواردیولا همچنین اعلام کرد که مایل است آکادمی جوانان بایرن مونیخ را به رقیبی برای آکادمی جوانان بارسا، لا ماسیا، تبدیل کند.

"  رویای من، کار کردن دوباره با بازیکنان جوان است. کاری که من در تیم دوم بارسا انجام می دادیم، فوتبال بازی کردن به ناب ترین شکل آن بود."

فابیو کاپلو هم که در این کنفرانس حضور داشت، بارسای گواردیولا را به همراه میلان ساکی و مکتب فوتبال هلند، به عنوان سه قله فوتبال مدرن معرفی کرد.



تاريخ : جمعه 13 دی 1392 | 2:10 AM | نویسنده : کیانا |

 مدافع اسپانیایی بارسا اعلام کرده که هم تیمی آرژانتینی اش بهترین بازیکن دنیاست و مطمئن است که و از حضور دربارسا راضی وخوشحال است

جوردی آلبا مدافع بارسلونا در صحبت هایی یادآوری کرده که لیونل مسی همچنان بهترین بازیکن دنیاست؛ حتی اگر توپ طلای سال 2013 را مال خود نکند.

مسی در 4 سال اخیر توپ طلای فیفا را مال خود کرده و حالا نامش را در لیست سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای امسال می بیند و دراین مسیر با رونالدو و ریبری رقابت می کند.

آلبا معتقد است که هم تیمی اش باید بهترین بازیکن امسال لقب گرفته و توپ طلای پنجمش را نیز به خانه ببرد.

آلبای 24 ساله در صحبت هایی به خبرنگاران گفت:« نمی دانم که توپ طلا به چه کسی می رسد ولی برایم اهمیتی هم ندارد. لیونل همچنان بهترین بازیکن دنیاست.»

درروزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر نارضایتی مسی از حضور درنوکمپ به خاطر اختلاف نظر با خاویر فائوس یکی از مدیران این باشگاه به گوش می رسید ولی آلبا احتمال جدایی مسی از بارسا را رد کرده و گفته:« مسی آرام است و ازحضور در بارسلونا راضی است. امیدواریم که او خیلی زود از بند مصدومیتش رها شود.»

مسی که در ماه نوامبر از ناحیه عضله همسترینگ ران پای چپش مصدوم شد این روزها در آرژانتین برای بازگشت هرچه سریعتر به میادین تلاش می کند. آلبا در ادامه صحبت هایش درمورد تلاشهای آبی اناری ها برای فتح جامهای قهرمانی دراین فصل گفت:« شاید ما در اوج فوتبالمان نباشیم ولی هنوز هم صدرنشین لالیگا هستیم، به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتیم ودرجام حذفی هم به مرحله بعد صعود کردیم.»



تاريخ : جمعه 13 دی 1392 | 1:27 AM | نویسنده : کیانا |

 

روند بهبود مسی طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش می رود و قرار است که مسی از روز 2ژانویه به هم تیمی هایش دربارسلونا ملحق شده و به تلاشش برای کسب جامهای قهرمانی ادامه دهد

سایت گل- لیونل مسی ستاره آرژآنتینی بارسلونا در شبکه اجتماعی ویبو که مشابه با توئیتر در چین است و البته در وی چت، سال خوبی را برای هوادارانش آرزو کرده است

مسی که روزهای بازیابی از مصدومیتش را در آرژآنتین سپری می کند، جشن سال نو را در کنار خانواده اش برگزار خواهد کرد. او درپیغامی برای هوادارانش نوشته:« می خواهم برای همه سالی مملو از شادی را آرزو کنم . امیدوارم برایتان همه چیز با صلح وآرامش ودرجمع خانواده پیش برود.»

روند بهبود مسی طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش می رود و قرار است که مسی از روز 2ژانویه به هم تیمی هایش دربارسلونا ملحق شده و به تلاشش برای کسب جامهای قهرمانی ادامه دهد



تاريخ : چهار شنبه 4 دی 1392 | 10:53 PM | نویسنده : کیانا |

 همسران سه ستاره باشگاه بارسلونا برای انجام خریدهایشان برای تعطیلات سال نو به میلان رفته اند

سایت گل- دانیلا سمان، نامزد سسک فابرگاس با قراردادن عکسی در صفحه اش در اینستاگرام، در کنار آنتونیا روکوزو، همسر مسی و نوریا کنیرا، همسر چابی ارناندس، اعلام کرده که برای انجام خریدهای سال نو، به میلان سفر کرده اند. او در شرح این عکس نوشته:« در میلان، فقط کمی، خرید کرده ایم.»

این سه نفر هفته گذشته سفری بی مقدمه به میلان داشتند تا به خرید بروند و وسایل موردنیازشان در استانه سال نوی میلادی را تهیه کنند. دانیلا و آنتونیا که دو دوست صمیمی هستند و به نظر می رسد که نوریا همسر چابی هم با این دوارتباط صمیمانه ای برقرارکرده

در سمت راست تصویر، همسر چابی دیده می شود. دانیلا، نامزد سسک وسط است و سمت چپ هم آنتونیا، همسر لیونل مسی را می بینید



تاريخ : چهار شنبه 4 دی 1392 | 10:45 PM | نویسنده : کیانا |

 

داستان این مصاحبه خاص برای من حتی پس از دوسال که از چاپش در استقلال جوان می گذرد تجربه ای جدید و از یادنرفتنی است.پزمان منتظری آمده بود دفتر فتح اله زاده و حسن بابازاده که وظیفه شکار بازیکنان را برعهده داشت پژمان را روی هوا زد و آورد پایین.منتظری از همان بدو ورود تاکید کرد که برای مصاحبه نیامده و مصاحبه هم نمی کند و صادقانه بگویم ما هم بی خیال مصاحبه شدیم چون فکر می کردیم بعد از قرنی که آمده پیشمان تا چایی بخورد چرا اذیتش کنیم؟

نشسته بود توی اتاق جعفر نوجوان و داشت روزنامه می دید و من هم نشسته بودم روبه رویش و بی خیال مصاحبه و بدون منظوری که بتوان به آن قصد و نیت قبلی گفت سر صحبت را باز کردم.تجربه مشترک مغازه داری که هر دو در کودکی پشت سر گذاشته بودیم سبب شد تا گرم بگیریم.بحث رفت سمت زندگی و بازی هایی که با ما می کند و بعد مصاحبه بی آنکه حتی فکرش را هم بکنیم آغاز شد.

مصاحبه ای که می خوانید تا آنجا که من می دانم پر و پیمان ترین مصاحبه پژمان منتظری است که تا به حال در جایی چاپ شده.دو صفحه کامل روزنامه که متنش تقریبا کلمه به کلمه از سوی هواداران استقلال و پژمان خلاصه در وبلاگ های جنوبی چاپ شد و همین یک ماه قبل یک مجله پر تیراژ خانوادگی بخش هایی از آن را به نام نویسنده دیگری منتشر کرد.وداع پژمان منتظری با استقلال بهانه ای شد برای بازنشر این مصاحبه بسیار خواندنی....

تصویر اول : اهواز ، کوی پلیس ، سوپرمارکت

* 10 سال قبل کجا بودی پژمان ؟

(می رود تو فکر ) یه سوپرمارکت تو اهواز داشتیم . کنار خونمون تو محله کوی پلیس . سوپر مال خودمون بود . اونجا کار می کردم . آره 10 سال قبل تو سوپرمارکت خودمون بودم .

* لابد تو کار گرونفروشی و فروش آزاد شیر کوپنی بوده دیگه ؟ اعتراف کن تا بار گناهات سبک بشه .

(می خندد) اصلا شیر کوپنی به ما نمی دادن . ما از همون اول شیر آزاد می فروختیم .( می رود توی فکر. لبخند از لبش پاک می شود ) 30 ساله تو اون منطقه ایم . آزارمون به کسی نرسیده . اهالی محله از خانواده ما راضی هستن.

* پژمان کجای کار سوپرمارکتی تو محله پلیس اهواز ، سخت بود ؟ از کدوم تیکه کار بدت میومد؟

حساب جمع کردن . اونجا نسیه می بردن و سرماه پول میدادن . کار سخت من جمع کردن حساب کتاب بود . آدم روش نمی شد به بچه محل بگه پول بده ! منظورم اینه که محله گرمی داشتیم . هنوزم اینطوریه . همه با هم رفیقن .

* به عنوان کسی که خودم هم بچگیم تو یه مغازه بزرگ شده ، بذار خودم شیرین ترین قسمت کار مغازه داری رو خودم بگم : ناخنک زدن .

( می خندد) پس تو هم اهل ناخنک زدنی ؟

* بودم

آره . ناخنک زدن خیلی شیرین بود اما از اون شیرین تر جمع کردن دخله . من عاشق جمع کردن دخل آخر شب بودم . خیلی حال میداد ببین سود آنچنانی نداشت هنوزم نداره اما برکت داشت خیلی برکت داشت .

* هنوزم مغازه رو دارین . درسته ؟

آره . الان دست رفیقمه . برکت اون پول باید تو زندگی مون بمونه. اون پول برای خانوادمون خیلی مفید بود.

* آخرین بار که اونجا بودی و یا پفکی دست مردم دادی کی بود ؟

پفک نه اما آخرین بار یه ماه پیش بود من هر وقت اهواز باشم حتما سوپرخودمون هستم . هر کی باهام کار داره میاد اونجا . میرم تو مغازه میشینم رفیقام میان اونجا.

* خب بریم سراغ تصویر تو در سوپرمارکت . به چه فکر می کردی 10 سال قبل ؟

به همه چی جز فوتبال اصلا تو فکر فوتبالیست شدن نبودم . فقط فکرم تو این بود که مغازه رو بزرگ کنم . فکرم این بود که به کار و کسب خانوادگی توسعه بدم .

* چون ؟

چون چی ؟!!!!

* یه جوون اهوازی ، فکر فوتبال نیست . فکر اینه که سوپرمارکت رو بزرگتر کنه اونم تو شونزده – هفده سالگی . این فقط میتونه یه دلیل داشته باشه ..... فقر .....


( می رود توی فکر ) اما خیلی سختی کشیدیم . تا وقتی پدرم خدا بیامرز بود مشکل نداشتیم اما بعدش ورق برگشت . بار افتاد رو دوش خدا بیامرز مادرم .

* خدا بیامرزه هر دوتاشون رو .

خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه . چهار تا داداش بودیم . یه خواهر . خدا بنده هاشو می بینه . این چیزیه که من تو اون سختی یاد گرفتم . خدا دست منو گرفت تا من دست خانوادمو بگیرم .این چیزیه که تو اون سختی به من هدیه شد . خدا اون سختی ها رو به من داد تا ظرفیت و لیاقت خدمت کردن به خانوادمو داشته باشم .

 

 

* این جادو ، این واقعیت ، این سختی های فراموش نشده ، هنوزم تو تکل زدن یا سر زدنت تأثیر داره ؟

آره صد در صد . من برای خانوادم می جنگم . من خانوادم رو دوست دارم . اونا برای من آرامش فکری ایجاد کردن . یکیشون مریض باشه به من نمیگن که تمرینم به هم نریزه . داداش کوچیکه من پرسپولیسی تیره. هیچ وقت منو سر قضیه اومدنم به استقلال نمی بخشه اما دعام میکنه . برد استقلال براش مهمه چون من براش مهم هستم . من و خانوادم پشت هم هستیم . این همه اون چیزیه که مهمه .

* بذار برگردیم تو سختی های اون دوران .

من بچه بودم . ولی وقتی می دیدیم مادرم خدا بیامرز داره پای تلفن برای قرض کردن صد هزار تومان پول با این و اون حرف میزنه ، خون خونمو میخورد . بعضی شبا مادرم از سر نگرانی نمی خوابید . خدا کمکم کرد تا بتونم تو زمانی که بود یه بخش کوچیکی از زحماتش رو جبران کنم .

* حس می کنم تو یه حس عمیق رفتی . اینجا نیستی .

یه ماه و نیم بود که از این فلاش بک ها نداشتم . نرفته بودم به اون زمان هروقت میرم اهواز سر خاک بابا و مامان به اون روزا فکر میکنم الان این سوال رو که پرسیدین اون خاطرات زنده شد.

* تلخه ؟

نه هم تخله هم شیرین اما تلخیش سخته .
بقیه در ادامه مطلب

 

 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 دی 1392 | 9:43 PM | نویسنده : کیانا |

 

این ملی پوش اسپانیایی برای تمدید قراردادش با باشگاه کاتالانی هفته گذشته به توافق رسیده بود و ساعتی پیش قرارداد جدیدش را امضا کرد.

سایت گل- آندرس اینیستا، ستاره خط میانی بارسا، قراردادش را با این باشگاه تا سال 2018 تمدید کرد.

این ملی پوش اسپانیایی برای تمدید قراردادش با باشگاه کاتالانی هفته گذشته به توافق رسیده بود و ساعتی پیش قرارداد جدیدش را امضا کرد.

به این ترتیب او تا 4 سال و نیم دیگر، زمانی که 34 ساله خواهد شد، در نوکمپ می ماند.

در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده است:" آندرس اینیستا، بازیکن بارسا، امروز، دوشنبه، قراردادش را تمدید کرد و تا سال 2018 در بارسلونا خواهد ماند.

این اتفاق در دفتر اصلی باشگاه و در حضور ساندرو روسل، رئیس باشگاه، جوزپ ماریا بارتومئو، نایب رئیس ورزشی باشگاه، آندونی سوبی ساره تا، مدیر ورزشی بارسا و مدیر برنامه های بازیکن صورت گرفت.

در صورتی که این بازیکن در فصل 18-2017 تعداد مشخصی بازی انجام بدهد، قراردادش به طور خودکار تمدید خواهد شد."

اینیستا در سال 1996 و زمانی که 12 سال داشت به بارسا پیوست و با این قرارداد جدید، سال های حضور در این باشگاه به 22 سال می رسد.



تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392 | 10:11 PM | نویسنده : کیانا |

 

چیزی که درمورد مسی مرا تحت تاثیر قرار می دهد،نحوه هدایت توپ با سرعتی بالا و درنزدیکی پاهایش است. این کار چه برای یک مهاجم و چه برای مدافع سخت است.

سایت گل- رونالدو لوئیس نازاریو اسطوره سالهای نه چندان دور تیم ملی برزیل معتقد است که لیونل مسی بهترین بازیکن دنیاست و او را یک گام جلوتر از کریستیانو رونالدوی پرتغالی می داند.

او که لقب پدیده را نیز یدک می کشد در ادامه صحبت هایش درمورد نیمار نیز اظهارنظر کرده و گفته: « نیمار یک گام عقب تر از دو ستاره دنیاست. البته او هنوز در مسیر حرکت برای رسیدن به ستاره پرتغالی و ستاره آرژآنتینی است.»

رونالدو درگفتگو با برنامه میسائو2014 که از شبکه اسپورتی وی پخش می شود درپاسخ به سوالی که از نظر او بهترین بازیکن دنیا کیست گفت:« کاری تکنیکی است که بتوان یک بازیکن را برتر از دیگری دانست. وقتی که افراد برای انتخاب برنده توپ طلا رای می دهند، ویژگی های مختلفی درنظر گرفته می شود ولی من فکر می کنم که کریستیانو رونالدو و مسی دو بازیکن برتر دنیای فوتبال هستند. در بین این دو، من مسی را ترجیح می دهم؛ چون به نظرم جزئیات تکنیکی بیشتری دارد. چیزی که درمورد مسی مرا تحت تاثیر قرار می دهد،نحوه هدایت توپ با سرعتی بالا و درنزدیکی پاهایش است. این کار چه برای یک مهاجم و چه برای مدافع سخت است.»

او در ادامه راجع به نیمار ستاره کنونی تیم ملی برزیل گفت:« نیمار هنوز یک گام از کریس و مسی عقب تر است ولی با یک پروژه عظیم و توقعاتی که درسالهای آینده از او می رود، قطعا در جمع 3 بازیکن برتر توپ طلا خواهد بود. او مبدل به بازیکن بزرگی خواهد شدو به عنوان یکی از بهترین بازیکنان برزیل و دنیا نامش را درتاریخ ثبت خواهد کرد. نیمار در مسیر خوبی است.او  کاریزماتیک است؛ کاملا متمرکز و حرفه ای کار می کند ودرمسیر مناسبی قرار دارد.»



تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392 | 10:9 PM | نویسنده : کیانا |

 

ملی پوش اسپانیایی بارسا یک تنه تیمش را از یک شکست تلخ نجات داد؛ کاری که معمولا مسی برای آبی و اناری ها انجام می دهد

سایت گل- بارسا دیدار مقابل ختافه را بد شروع کرد؛ حتی بدتر از نیمه اول دیدار مقابل آژاکس؛ احتمالا وقتی بارسا 2-0 عقب افتاد، خیلی از هواداران این تیم به یاد مسی افتادند اما این پدرو بود که در یک 15 دقیقه رویایی، سه بار دروازه حریف را باز کرد و تیمش را به بازی برگرداند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392 | 9:56 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.